[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:20

Oke....dus de dikke kroonrand zit aan de voet waar het hoefbeen is verzakt...sorry, ik dacht dat de verdikte kroonrand aan het gekantelde voetje zat. Ik zou als je paard nu zoveel pijn heeft snel alle gemaakte foto's naar van Nassau laten mailen, denk dat zij je echt het beste advies kunnen geven in deze situatie. Als het een sincker is en er wat aan gedaan kan worden, dan ben je daar echt aan het beste adres.
Bah, wat een narigheid...nogmaals sterkte!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:28

@Renske: rotnieuws. Maar idd de foto's maar naar van Nassau doormailen, en ook evt. naar Ron Aalders. Mijn eigen hoefsmeden zijn ook klinieksmeden, mega-kundig en vakidioten, je zou hun ook nog om hun mening kunnen vragen. (Ik kan ze evt. sms-en en dat jij daarna de foto naar hun mailt) Zoveel mogelijk meningen van deskundigen, en dan een afweging maken, niet overhaast beslissen, hoor! Ik heb begrepen dat Ron niet vaak op bokt te vinden is, maar ik denk dat El Camino je wel aan een tel.nr. kunt helpen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:29

Renske_. :(:) :(:)

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:34

Renske; even diep ademhalen, elke beslissing is nu moeilijk :(:)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:05

Renske_ schreef:
Nierfalen is helaas geen duidelijkheid over, wrsch als gevolg van de hoge koorts (40 tot 41 graden gedurende 2,5 dag)
Verder is alles onderzocht, alles is goed en ook de nieren zijn alweer 2 weken goed.

@nombrado, de DA zei tegen mij dat wat inkepingen/klein stukje open maken maken geen zin had, ik vroeg nml of dat niet kon om zo de druk er wat af te halen in de tijd da ik ging beslissen wat ik zou doen.
Ze hebben haar extra pijnstilling gegeven en als dat niet voldoende was verdoven ze de voet zometeen.
Fijn dat het bij die van jou goed is gekomen! Hoe hebben ze daar toen de druk afgehaald?

Je zou nog eens kunnen opperen of ze een test kunnen doen op ziekte van lyme in het bloed.

wb de druk, ik ben zelf gaan koelen (had hem ook thuis staan) stond 2x per week in een badje met zijn nikes. verder ontstond er zelf een scheurtje hier en daar in de hoef, waardoor de druk eraf kwam. Ik heb hem nauwelijks op pijnstilling gezet, omdat hij zich zo ging uitsloven en niks meer voelde vermoedelijk
verder ben ik van binnenuit gaan reinigen met homeopathische middelen. Ik vermoed dat het bij hem ook een vergiftiging is geweest, als je dat van binnen uit kan ondersteunen, gaat automatisch de hoef uiteindelijk ook beter denk ik.
ik had trouwens wel de pijncompositum. die werkt minder heftig dan de reguliere pijnstillers, maar halen net het scherpe randje eraf.
Verder is echt een goede hoefsmid een van de belangrijkste middelen het paard te helpen.
ik heb niets met ijzers hoeven doen, maar had er wel 1x per 3 weken even de smid bij.
Ik zag wel, dat het zelfherstellend mechaniek van een paard eigenlijk enorm sterk is. De hoef herstelde zich bovenverwachting goed. (groeit sneller dan normaal)
verder heb ik ook gewerkt met de propolis (van een imker) wat ik op de gevoelige kroonrand smeerde. dit gaf ook verzachting (is ook ontstekkingremmend )

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:11

Renske_ schreef:
Slecht nieuws.
Of ja, foto's zijn gelijk qua verzakking/kanteling maar linksvoor laat de hoefwand los.

Ze hebben haar nu extra verdoofd zodat ik een paar uur bedenktijd heb
Of middenstuk van hoef(wat dus al loslaat) uitnemen zodat de druk er af is en het vocht weg kan, en dan wachten tot de hoef weer aangegroeid is.
Of straks laten inslapen

Ik ben er echt helemaal kapot van, dit had ik niet meer verwacht, thuiskomen leek zo dichtbij!!!

Jeetje wat een slecht nieuws voor je en je paard :+:

Moeilijk moeilijk en ik heb laatst ook die keuze moeten maken, houden van is ook kunnen loslaten van .....

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:03

Ik heb Renske net gesproken en ze heeft gevraagd of ik dit nieuws aan jullie wilde brengen:
Hillie wordt zo ingeslapen.

Renske heeft het er enorm moeilijk mee(wat zeer begrijpelijk is) en komt waarschijnlijk even niet meer op bokt.

:'(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:06

Wat een rotnieuws zeg. Wens haar maar heel veel sterkte en kracht toe.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:12

@Renske
:(:) heel veel sterkte :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:16

Watch_Me schreef:
Ik heb Renske net gesproken en ze heeft gevraagd of ik dit nieuws aan jullie wilde brengen:
Hillie wordt zo ingeslapen.

Renske heeft het er enorm moeilijk mee(wat zeer begrijpelijk is) en komt waarschijnlijk even niet meer op bokt.

:'(

oh wat vreselijk! |(
Wil je haar namens ons allemaal hier(zo brutaal ben ik even,om voor jullie te spreken :o )Heeeel veeeel sterkte wensen!
We leven erg met Renske mee! |(

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:20

@watch_me; och wat erg, ze had een paar dagen geleden nog zoveel hoop! |( . Soms is laten inslapen het beste wat je voor je paard kan doen om verder lijden te besparen. Moedig van Renske. Wat zal ze een verdriet hebben....wens haar sterkte alsjeblieft, namens ons allen idd!!??

Vash krijgt vanavond weer een extra knuffel van me, ik ben zo dankbaar dat díe weg ons bespaard is gebleven...

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:21

Ik ben nog neit vaak geweest op dit topic, Maar sterkte Renske :(:) Moedige keuze van je.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:45

Respect Renske, heel veel sterkte!!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:19

Heel veel sterkte Renske. Ik leef heel erg met je mee, ik mis Indiana nog elke dag.
Als ik je verhaal lees dan weet ik zeker dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Those we love don't go away
they walk beside us every day.
Unsean, unheard but always near,
still loved, still missed and very clear.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:41

Renske heel veel sterkte met het verlies :(:)

Ontschoenen is een vreselijk proces en de weg naar genezing is zo lang en pijnlijk,
Moedig van je dat je voor je paard kiest...

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:43

Ach, wat ontzettend verdrietig.... Maar heel erg moedig en met heel erg veel respect voor Hillie en dat is eigenlijk het enige wat telt. Heel erg veel sterkte Renske en echt, ik denk dat je het juiste doet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:49

Watch_Me: graag ook mijn condeleances overbrengen aan die arme Renske. Vreselijk droevig.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:50

Wat een moedig besluit, heel veel sterkte deze dagen :(:)

Als twee bruine ogen vragen,
help mij, want ik voel me niet fijn.
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
dit komt nooit meer goed
en zei krijgt steeds meer pijn.
Mag je dan omdat je haar niet kan missen,
egoïstisch zijn??

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed
en je zonder haar naar huis toe moet.
Met een halster in je hand en je hart vol pijn.
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
ik mocht niet egoïstisch zijn!!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:09

Och renske, het 3e paard binnen een jaar waar je afscheid van neemt. Heel veel sterkte :(:)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:19

Renske, inderdaad heel dapper besluit en het zal veel moeite gekost hebben, maar het is goed zo. Je hebt gedaan wat je kon. Veel sterkte toegewenst de komende tijd.

lucyknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:48

Heel veel sterkte Renske....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:51

Namens ons ook heel veel sterkte voor Renske ;(

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:05

Het kaarsje gaat hier aan........voor Hillie en Renske
wenst Renske sterkte met haar verdriet
en wenst Hillie mooie groene sappige weide aan gene zijde.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:18

Alytuiere schreef:
Och renske, het 3e paard binnen een jaar waar je afscheid van neemt. Heel veel sterkte :(:)

Dat las ik ook in het profiel van Renske....hoeveel ellende kan een mens hebben...dit is echt vreselijk hoor! |(

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:26

Sterkte Renske, het is zo zwaar je paard te moeten missen, uiteindelijk krijgt het wel een plekje, maar de vragen blijven als er orgaanschade is en de HB is daardoor ontstaan. Het is niet makkelijk. Mijn paard is ook vrij kort ziek geweest, nu ik terugkijk kan ik enkel maar denken gelukkig dat we als mens kunnen beslissen voor het paard en de pijn kunnen stoppen omdat er soms gewoon geen toekomst meer is en geen kans op herstel. Maar pijn doet het. Nogmaals heel veel sterkte.