Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Nicky schreef:Ik merkte eigenlijk sinds dag 1 dat de ijzers eraf waren gehaald dat ie veel ruimer liep. Opzich is dat niet extreem verbeterd sinds februari. Helaas loopt paard nog steeds niet 100% goed, oorzaak onbekend. Mogelijk een blessure in de voet die niet in beeld kan worden gebracht (rontgen en echo) of toch kreupelheid veroorzaakt door de kissing spines.
Boogjes zijn gemaakt
Safiera schreef:Nou, complimenten aan de bekapper! De randvoorwaarden zullen ook goed moeten zijn (beweging, voeding, stalling) maar wie dit in een paar maanden zo de goede kant op helpt is echt goed bezig!
Die zou ook wel aan mijn pony's mogen komenMaar vrees dat je niet bepaald in de buurt woont.
Mijn smid komt volgende week weer. Ben op zich erg tevreden, is een heel prettige en rustige man. Onze merrie, die wat tegen mannen heeft, laat zich nog steeds door hem vangen.
Haar hoeven zijn niet zo mooi en worden dat ook niet meer. Maar dat is ook een keuze van mij, ze loopt op wat lang gelaten hoeven het beste. Door artrose, ks, risico op bevangenheid, evt oude bevangenheid, erg gevoelige zolen... dan maar af en toe een scheurtje of flare. Helaas lukt zelf vijlen door mijn gezondheid niet meer.
Maar ben lang in zkh geweest en daardoor zit er nu al 2x wat te veel tijd tussen het bekappen. Niet zo goed. Was verkeerde schatting, in de winter groeit alles minder hard en we gingen vaker de weg op, toen was om de 10 weken prima, nu is 8 al veel. Gras, zelfs weinig gras, is net pokon!