Ik snap en begrijp je voorzichtigheid maar al te goed hoor ..
Ik kan je alleen weer adviseren om vooral goed naar je paard te blijven kijken en tja, is ook maar wat je onder beweging geven verstaat hé ?
Toen Noah op z'n slechts was en periodes had dat hij echt niet kon lopen heb ik zijn doorbloeding gestimuleerd door dagelijks te borstelen en vooral zijn benen te masseren (doe ik overigens nog steeds regelmatig).
Vanaf dat hij aangaf weer te kunnen lopen ben ik stapje voor stapje ( letterlijk ..) met hem aan de hand gaan lopen, in het begin echt niet meer dan een paar meter .. met elke (schuivel)stap was ik al blij .. en rechtuit met héle grote wending om weer terug naar stal te kunnen gaan.
Inmiddels loop ik nog steeds regelmatig met hem aan de hand en doe daarbij oefeningen als halve & hele ophoudingen en achterwaarts gaan .. beide om vooral de achterhand nog altijd sterker te maken én te houden : gevolgen HB uiten zich vooral in de voorvoeten maar het hele lijf krijgt een forse tik mee en zeker ook de achterhand.
Je dierenarts heeft absoluut gelijk dat beweging goed is voor de doorbloeding van het hele lijf : een goede doorbloeding bevordert de afvoer van afvalstoffen en de aanmaak van nieuw weefsel, echter ..
Zo lang je paard pijn aangeeft zou ik niet op voltes werken en zéker niet op het harde draven ... vind het eigenlijk een beetje 'jammer' dat onderzoek/check op deze manier is gedaan vanwege extra/onnodig pijn voor je dier

Weet niet hoe hij er nu bij staat, maar mogelijk heeft hij nu juist wel weer buut (in combi met maagsupport ) nodig ?
Maar misschien interpreteer ik je woorden wel verkeerd hoor en valt het wel mee ..
Duivelsklauw blijf ik tricky vinden; in het verleden ooit aan ander paard gegeven maar geen goed gevoel over en bij ( zie eerdere reactie van mij ) .. is imo echt niet een onschuldig kruidenmiddeltje of goede vervanging van buut, dus hier geen Duivelsklauw zéker niet als een 'echte' ( sorry ..) pijnstiller/ontstekingsremmer nodig is.