Isapaardje schreef:Ja wandelingetje waarschijnlijk te snel opgevoerd. Maar ja, dan gaat het goed, paardje was aan het rennen in eigen terrein, en zelfs zo erg, dat ik mijn hart vast hield omdat ze allemaal gekke draaien aan het maken was. Ook had ze sinds lange tijd weer gerold volgens mams die haar ook super in de gaten houdt. Dus buut afgebouwd en ik dacht ook dat ze wel wat meer 'werk' aan kon, maar gister ging ze op de terugweg ineens aan het hinken met haar rechter achterbeen; het been waarvan volgens dierenarts Maarten van Visdonk de knie vasthaakte en de kniebanden te slap waren. Dus haar probleem been. Het leek wel of de knie nu echt vast zat en ik kreeg hem niet los, ook niet bij achterwaarts laten lopen.
Ik merkte dat ze wat hinkend achter, ook linksvoor (de voet met de ergste zweer en de sinker) niet lekker ging lopen. Dus blij thuis te zijn ... daar ging het weer beter.
Vanmiddag viel me op dat ze rondom de rechter achterknie enorm bezweet was (elders niet), dus kennelijk overmatige activiteit van de spieren. Mogelijk heeft die knie weer geblokkeerd gezeten, of door rollen of door verkeerde beweging.
Later die middag merkte ik dat ze achter nog altijd wat korter liep, maar ook weer linksvoor haar been stijver neer zette (de diagonaal dus). Het waren nog kleine dingen ... maar wel dingen om hier alarmbellen te doen rinkelen.
Maar dus net na liggen, kon ze niet echt staan op geen van de benen. Rechtsachter kon ze wel prima optillen, maar op staan ging moeizaam (nu leek de knie juist niet te willen blokkeren en zakte ze er eerder doorheen dan dat ze hem kon belasten). Mogelijk gaat ze dus in de HB stand hangen, omdat ze zich die heeft eigen gemaakt de afgelopen maanden na alle ellende met blaasontsteking, knieproblemen, gekantelde hoefbenen, hoefzweren en wat al niet meer. Maar pfff ... zo val ik wel van het een in het ander en het blijft ook vaag op deze manier waar het allemaal zit.
jee...dat klinkt toch wel rot
Ik denk niet dat jij haar overbelast hebt met wandelen...heeft ze zelf misschien raar gedaan in de wei?
Ze kunnen zichzelf ook aardig de vernieling in helpen,vraag maar aan Pablo