Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
janouk schreef:Image is ook nog steeds erg gevoelig voor hoefzweren.in de verbrede witte lijn.
Even ego post: de haflinger is gisteren voor de 7e keer op rij Kampioen Noord Holland en Utrecht geworden bestgaande aangespannen haflinger. Klinkt wel goed. Hare majesteit had het gisteren warm en weinig zin om te presteren, maar op haar schoonheid heeft ze gewonnen.
capopjekop schreef:Ik denk dat die vraag helemaal niet zo speelt? De plant gebruikt zijn suiker voor de aanmaak van de zaden en die zaden worden vervolgens gedorst. Dus volgens mij maakt het niet uit welke je pakt. Engels raai moet je alleen wel uitkijken voor die bacterie. Lastige naam, maar als het gras gewonnen is uit gras dat voor voetbalvelden gebruikt kan worden dan is de kiem bewerkt zodat het gras meer kan verduren.
Die van mij zijn iig flink afgevallen ondanks dat ik wel engels raai voer.
Isapaardje schreef:@JP: niet dat hier graszaadhooi bij staat, maar wel wat gegevens over verschillende soorten hooi en kuilgras. Opmerkelijk vind ik dat in kuilgras minder suiker zit, dan in hooi:
http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... de-ruwvoer
Isapaardje schreef:Dat zou best eens kunnen, maar is het dan niet raar dat kuilvoer juist slecht is voor (ex) HB paarden tov hooi? Ik dacht nl. zelf altijd dat het kwam omdat er meer suikers in zaten, maar dat gaat dus niet op.
flavlip schreef:@ Isapaardje Dankje voor de uitleg. Ik had zelf al gevoeld voor pulsatie en de DA ook, niks...dus dan zal het wel geen hoefzweer zijn...Ook vind ik Flavio daar te raar voor lopen, zijn benen niet echt buigen, lijkt meer vanuit z'n knie/spong te komen en dat lijkt mij niet bij een hoefzweer passen...