[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:18

Ook hier wordt geduimd en gebeden hoor voor heel toverkunsten.

Goede veilige reis naar Visdonk!

Liefs Corinne

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:48

Ik duim ook voor je! Heel veel sterkte en succes vandaag!!

paars

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:22

Tuurlijk draaien de duimen voor jullie JP!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:47

Succes JP en goede reis!

Tinkerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:30

Ben benieuwd JP.. hoe is het gegaan??

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:17

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:55

Alles goed gegaan JP?

prodynam is geen buut toch? Ik zoek het nog even op ben benieuwd

ik had destijds ook equipalazone.. raar dat daar gezegd word dat het zo moeilijk te krijgen is.. :=
Ik kon het zonder recept bij de vee/dierenarts ophalen..

edit; prodynam is toch bute ook lees ik net... was dat dan ook niet "legaal" ?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:51

Vandaag heb ik de voetjes weer bekapt en tot mijn schrik werd er in beide achterhoeven !! in de witte lijn van de toon een flink zwart gat zichtbaar. Maw, ze heeft ca. een jaar geleden waarschijnlijk dus hoefzweren in alle 4 de hoeven gehad. Hmmmm ... dat verklaard een hoop :o

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:20

Hallo lieve mensen, ik ben weer thuis!
Wát een dag, wát een emoties..
Godzijdank is alles goed verlopen, jullie duimen en energie heeft daar vast aan bijgedragen!

Toen ik vanmorgen de trailer ging ophalen had ik echt even een goede dip - op weg naar huis had ik zo'n somber gevoel, echt zo van "Nu rij ik met Pauli's doodskist achter m'n auto" - ik zag het even helemaal niet meer zitten. Thuis hebben we de Jeep + trailer in de rijbak gezet zodat de dames het 'nieuwe ding" konden bekijken - Jils kwam er ronkend en snurkend op af, maakte een galoprondje en vloog toen de wei weer op en Pauli blijf op afstand snuivend staan kijken. Nu heb ik Pau bijna zes jaar en in die tijd is ze maar een paar keer op de trailer geweest: een keer heen en weer naar de kliniek in Duitsland voor haar oogoperatie en vorig jaar een keer om hobbeltjes te rijden toen ze een lichte darmdraaiing dreigde te krijgen bij een koliekaanval. Ik hield m'n hart vast hoe het nu zou gaan - zo'n enge doos op wielen en dan zoveel pijn in de pootjes..ik vreesde dat het wel 's lang zou kunnen duren voordat ik haar erin zou krijgen. Dat was een goed moment om de dames maar even te laten en mijn opkomende stress even te dempen met een bakkie en peptalk van m'n vent! Na een kwartiertje weer terug naar de bak gewapend met een pak mensen-muesli ( lekker zoet, appeltjes en rozijntjes) en de spuit Tranquigel. Die had ik, geloof ik, beter zelf kunnen nemen want Pau spuugde het meteen weer uit, ondanks de lekkere krokantjes. Geef mij maar muesli zonder gel! Ik had haar inmiddels aan een leidtouwtje gezet en wandelde rustig richting trailer - nou auto en trailer werden zo ongeveer gestofzuigd door haar, alles werd besnuffeld van de bullbar aan de voorkant, het openstaande deurtje en het hooinet, de loopplank, bijna op haar teentjes om eroverheen te kijken, zó nieuwsgierig! Even een stukje weggelopen en ik dacht 's kijken of ze met me meeloopt de plank op. Godswonder! Ze liep zo mee, stond er bijna in en ja hoor, toen ging de Fries in de bak aan de kletter! Pau schrok zich rot en vloog meteen achterwaards de trailer weer uit, en eenmaal buiten begon ze te springen en te bokken. Nét wat ik dus niet wilde. Fries de wei op, Pauli in de bak - weer koffietijd!
Het liep inmiddels tegen half één dus werd het tijd om er serieus werk van te maken omdat we anders te laat zouden aankomen. Pau had inmiddels ontdekt dat ze via het zijdeurtje uit het hooinet kon snoepen dus die stond met een mond vol hooi gezellig te kauwen. Dat leek me een goed moment om het touwtje eraan te hangen en een poging te wagen. We liepen om naar de loopplank en boem! Stokstijf stilstaan. Pepermuntje? Geen interesse! Ik heb mijn vent het touwtje in z n handen geduwd en hem de kar in gedirigeerd, ben achter Pau gaan staan en riep "voorúút" en denk je wat, ze liep er zó op. Pfff... stang erachter, netjes vastgezet, klep dicht en rijden maar! Volgens mij heeft ze de hele weg staan slapen, we hebben haar niet gehoord en uiteindelijk na ruim twee uur bij de kliniek was ze rustig, totaal droog en wandelde op haar gemak achteruit. No problem!'Ik trots op m'n knollie!!

Maar goed, nu de serieuze zaken. Eerst Pau op stal met een super dik strobed waar natuurlijk meteen van geschranst moest worden.
Toen haar 'privé-arts' ontmoet: Maarten Boswinkel en haar hele ziektegeschiedenis en alles wat er sinds November 2008 gebeurd was doorgenomen. Daarna werd Pauli uitgebreid onderzocht, bevoeld en betast, werd er in de hoeven geknepen en geklopt. Door het balanceren op de trailer waren de voetjes ( alle 4) warm en had ze op alle benen een pols. Intussen was Rob van Nassau ook even komen kijken, liep 's even keurend om haar heen ( ja, 't is een supermooie meid hé!). Voeten goed schoonmaken was het devies, er werd op beide voorhoeven een spijkertje geslagen als referentiepunt voor de röntgenfoto's. En toen begon het lange wachten. Maarten en Rob verdwenen in een kamertje voor analyse en overleg. Ik moest Pauli op stal zetten en werd vervolgens bij Maarten ontboden om hun eerste bevindingen te horen en uitleg van de nieuwe foto's te krijgen.
Het viel gelukkig alles mee! De lichte kanteling die zij al had vanaf november 2008 was niet erger geworden, er was - zeker rechtsvoor - een hele lichte mate van sinker en - met een woedeuitbarsting van Rob werd dat voornamelijk op het konto van het bekappen geschreven waardoor de drukpunten vooral op de toon en de achterkant van de verzenen terecht gekomen zijn. Oei wat was hij boos, als mijn hoefsmid er bij zou zijn had-ie 'm wel de oren gewassen! Tja, dat schijnt typisch Rob te zijn, recht-voor-z'n-raap en geen doekjes eromheen. De zolen waren dun, maar zeker niet te dun en wat als allereerste zou moeten gebeuren is dat voorkomen moest worden dat ze op de zool druk krijgt, want dat veroorzaakt die erge pijn, vooral in de aanhechting van de hoeflederhuid bovenaan. Welnu, we moesten natuurlijk wachten tot Rob ermee aan de slag ging maar beiden zagen genoeg lichtpunten en heil erin dat ze het een goede kans geven dat we haar er doorheen krijgen! Er waren nog wat andere paarden voor ons en dat gaf mij de gelegenheid uitgebreid over de schouders van Rob mee te kijken, vragen te stellen wat kennelijk wel gewaardeerd werd. Ik moet zeggen: die man is écht een vakman! Een paardje ( kruising tinker/quarter) werd rondom beslagen, twee kleine Shetten-hummels werden keurig bekapt en behandeld voor rotstraal, en toen nog een grote sloddervos Ruin die ijzers op de voorhoeven kreeg. Daarna was Hare Majesteit aan de beurt, Maarten kwam ook meekijken en ze besloten om de voorvoeten licht te verdoven om haar niet al te zeer te belasten. Nou ik kreeg een flinke waslijst te horen van alle verkeerde bekappingen en ondertussen werkte Rob alle min-puntjes weg. Hij was woest dat er kwartierboogjes gemaakt waren - volgens hem een misdaad! - en na wat knippen, snijden en bijvijlen stond ze weer keurig op de voetjes. Toen de ijzers. Er is gekozen voor het hoofcare-break over ijzer en na passen, meten en smeden werden die er snel onder gezet. Even een rondje lopen en ja hoor, daar ging ze - mooie grote passen en een gezicht van hé, ik voel geen pijn! Wow!!!

Rond een uur of zeven was ze klaar en moesten we afscheid nemen. Ze blijft minstens een week in de kliniek omdat ze haar willen monitoren op dagelijkse basis - de bedoeling is dat ze straks pijnvrij en zonder pijnmedicatie naar huis komt. De volgende dagen worden dus spannend want dat wordt de test: helpen deze ijzers haar weer op het goede spoor... of niet. Rob zei me al vertrouwelijk: maak je geen zorgen hoor, ik laat 'r niet zomaar gaan - als dit niet goed werkt heb ik nog wel andere mogelijkheden, we slepen haar erdoor! Hij heeft m'n hart gestolen, da's duidelijk.
Buiten dat, gaat ze de komende week door de molen: ze wordt nogmaals uitgebreid getest op IR, Cushing, EMS. Ze gaan ook baarmoeder en eierstokken scannen en opvoelen voor mogelijke afwijkingen. Op dit moment is ze absoluut niet bevangen - ze heeft alleen maar veel pijn van de eerder opgelopen schade.

Zo... dat is voorlopig de stand van zaken van m'n meissie ... ik wéét dat ze nu in goede handen is en dat ze goed op haar zullen passen. Wel raar want ik mis haar vertrouwde koppie als ik hier uit het raam kijk en Jilske is er bepaald niet vrolijker op dat haar baas-vriendin er niet is. Rob komt zaterdag (op z'n vrije dag) nog even kijken hoe ze 't doet. Ook Maarten is een fijne vent: rustig, realistisch, goed analyserend. Onze plaatselijke DA is overigens door hem opgeleid, hoe klein is de wereld.
Hoewel ik nog heel voorzichtig wil zijn, heb ik er een goed gevoel over - ergens in mij fluistert een stemmetje "het komt goed" al durf ik het tenauwernood hardop te zeggen.
Morgenochtend mag ik bellen om te horen hoe ze de nacht doorgekomen is - weet zeker dat ze haar strostal half leeg zal eten.:)En ik ga slapen om de schade van de afgelopen nachten in te halen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 07:46

+:)+ gelukkig dat er hoop is. Dat is toch meer dan je vorige week had durven wensen. Nu hopen dat het speciale beslag zoveel verbetering brengt dat Pauli snel zonder pijn is.
Ze zal zaterdag wel stijf zijn, van de lange reis en alle onderzoeken. Dus ik zou zelf even wachten met oordelen tot het dinsdag of woensdag is.

Ik lees dat Rob weer even charmant is als altijd :D en behoorlijk op zijn praatstoel zat. (even zwaaien naar Rob, want ik weet dat hij dit lezen gaat :wave: )

Ik hoop dat jij even lekker hebt kunnen slapen nu je de zorg voor Pauli heb kunnen overdragen. :(:) Tenminste het gaf mij veel rust destijds.

Wij duimen rustig verder dat snel alle puzzelstukjes in elkaar vallen.

En zo zie je maar: je zag zo tegen de reis op dat je er niet van kon slapen en uiteindelijk stapt mevrouw zo de trailer op en heb je een voorspoedige reis. Zoals het spreekwoord zegt: een mens lijdt het meest door hetgeen hij vreest.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:07

Wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig is gelopen en dat de prognose goed is. We gaan gewoon nog even door met duimen en goede energie je kant op sturen.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:17

Ik sluit me graag bij het bovenstaande aan!
Geweldig dat ze daar zo'n superteam hebben.
We gaan, zoals gezegd, door met duimen draaien.
Heel veel succes.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:19

+:)+ JP, dit klinkt toch echt een stuk beter dan de verhalen van de afgelopen tijd! Wat fijn dat je nu -met recht!- weer wat hoop kan hebben dat het toch goedkomt. En dat je haar met een rustig gevoel achter hebt kunnen laten :j

Ik ben ook heel benieuwd wat er uit de molen komt, of het idd haar baarmoeder is of toch iets anders. Ik hoop dat er na deze week veel duidelijkheid is, zodat je ook gericht de oorzaak kan gaan behandelen, terwijl je met behulp van het beslag de symptomen/gevolgen minimaliseert. Ik blijf iig aan jullie denken.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:21

Dit klinkt zeker postitief! We duimen nog even door voor je paardje, dit gaat vast goedkomen.
Hoop dat je lekker geslapen hebt nu je weet dat ze in goede handen is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:53

Hihi, ik hoop niet dat jullie mijn verhaal van gisteren veuls te lang vonden - ik moest het echt even van me afschrijven anders had ik waarschijnlijk de hele nacht gestuiterd van al de opgedane ervaringen! Nu heb ik lekker geslapen :)

De 1e update is positief!!
Ze is de eerste nacht goed doorgekomen (lekker stro eten!) en ze hebben vanmorgen al met haar gestapt om te zien hoe ze reageerde op haar ijzers. De DA vertelde dat dit prima verlopen was - ze stapte helemaal goed met een minimale gevoeligheid op de volte links maar dat was zo weinig dat hij daar geen punt van wilde maken. (Wel vreemd links, want haar ergste probleem zit rechts). Ze gaan vandaag dus al meteen minderen met pijnstilling en houden in de gaten hoe ze daarna reageert. Straks mag ze lekker een paar uurtjes weidegang-- gelukkig maar want ze is stal-staan niet gewend en bovendien wordt ze dan ook stijf. Dat gaat het beeld vertekenen dus mag ze fijn op eigen pootjes wat rondscharrelen.

Ik ben blij - ze is in goede handen, dat weet ik zeker. Ik krijg nu weer een beetje ruimte in m'n hoofd omdat ik niet ieder moment van de dag met een ziek paard geconfronteerd wordt- even afstand nemen doet ook mij wel goed.
Nu maar hopen dat de positieve lijn zich gaat voortzetten - ik heb er alle hoop op.
En natuurlijk jullie allemaal weer bedankt voor de positieve energie!! :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:35

JP wat goed om te horen!!!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:57

Wat heerlijk dat het een goed bericht is! En dat ze meteen zo goed reageert op de ijzers en minder pijn heeft. Superbeslissing geweest. Hoop dat je je huidige smid laat meegenieten van de kennis van Rob (we hebben immers dezelfde smid nu namelijk....), dan profiteert Vash er straks ook van... Ieder paard is natuurlijk weer anders ook hoor, maar dat Rob zo kritisch was, terwijl je toch dacht dat hij goed bezig was.
Jilske....hoe gaat het met haar nu alleen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:04

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:16

@ paars - ja ik ga John zeker informeren en toen we er vorige week nog over spraken zei hij al dat hij absoluut met Rob wilde meekijken. Dat vind ik het fijne van John, hij is geïnteresseerd en wil ook van alles weten en leren. Ach, en John is ook een Brabander dus die 'verstaan' elkaar, letterlijk en figuurlijk. Weet ook zeker dat Rob het zal waarderen want hij heeft een gloeiende hekel aan mensen die niks willen oppakken - hij is geen makkelijke maar ik vind hem nu al een held!
Jilske kwam vanmorgen met oren plat op me af! Ik geloof dat zij nu eindelijk haar kans schoon ziet om een beetje zélf te bazen, in plaats van onder Pauli's duim (hoef) te zitten! Dus die dacht vast "ik ga 's lekker proberen of ik 't vrouwtje kan laten zien dat dit nu MIJN bak is" - och een aaitje over de hals en een vriendelijk woordje brengt haar dan meteen weer terg in het gareel en natuurlijk vooral dat lekkere hapje bietenpulp. Nu loopt ze lekker weer op de wei, straks ga ik 's even lekker met haar aan de wandel.

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:56

Wauw wat een kippenvel-verhaal JP!
heel blij dat ze nu weer een beetje pijnvrij kan lopen..
wat moet dat voor Pauli ook een opluchting zijn :(:)

klinkt als een stel echte vakmensen daar +:)+ super dat bewijst maar weer dat er vanuit onverwachte hoek toch een oplossing kan zijn als je eigenlijk bijna de moed hebt opgegeven

is idd misschien ook wel even goed dat je nu een beetje afstand kunt nemen.. even rust want dit soort dingen putten je echt uit..

heel veel succes gewenst de komende tijd :D

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:02

Hallo ,

Ik zag dit topic voorbij komen en bedacht dat ik hier misschien mijn vragen ook wel kwijt kon...
Ik ga proberen het verhaal een beetje kort uit te leggen.

Ik heb een fjordenbaby van nu 1 jaar en 8 maanden. Sinds 4 november is hij zwaar ziek. Hij is uit de weide ( opfok) gehaald en staat nu binnen op stal. Hij heeft eerst een zware wormeninfectie te verduren gehad en aansluitend , sinds vorige week donderdag, is hier een zware infectie op de gewrichten bijgekomen.
Mijn DA ging toen eerst uit van een bloedvergifting door de vele medicatie die hij de weken voordien al gekregen had ( antibiotica, cortizonen , pijnstillers).
Hij lag hij in zijn stal en kon hij van de pijn niet meer rechtkomen. Zijn linkervoorbeen was 2x zo dik. DA heeft dan punctie van het gewricht gedaan. Ingespoten met pijnstillers. Dat was meteen beter de dag nadien en hij liep ook weer regelmatig. Beestje is een paar dagen genezen geweest.

Maar woensdag lag hij opnieuw zo in zijn stal.
Dan is er bloed afgenomen. Hij had opnieuw een ontzettend dik been. Lag neer in zijn stal, kon niet meer recht van de pijn. Maakte koorts, ademde zeer zwaar...hij kwam enkel recht om te plassen en ook dat had hij een hele tijd opgehouden...

Gisteren heb ik de uitslag van het bloedonderzoek gekregen van woensdag en dat was tamelijk slecht ;(
Hij maakt te weinig rode bloedlichaampjes aan, ook de witte waren te weinig, en de infectie waarde lag véél te hoog (zat op 17500 en mag maar max 10000 zijn). Nu mijn DA staat voor een raadsel want hij weet niet van waar deze infectie kan komen...
hij gaat nu 10 dagen zeer zware antibiotica inspuiten.
Het enige gevaar is : dat hij van de zware , chronische pijn hoefbevangen gaat worden. Dat hij dus niet meer recht gaat raken, en ik hem dus zal moeten laten inslapen.

Mijn DA komt dagelijks meermaals op stal voor hem.
Ook ik ga meermaals per dag bij hem langs...maar meer kunnen we niet doen.

Mijn kleine mannetje heeft de afgelopen weken al zoveel pijn gehad...maar hij blijft echt vechten en hij is zo sterk! Dus we blijven wel positief denken!

kan iemand me wat meer vertellen over bevangenheid die ze krijgen door hevige pijn?
Ik ben hier nl nog nooit mee in aanraking gekomen en weet er echt weinig van af...

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:16

och jee.. en nog zo jong :(:)

Wat mij bekend is dat ze in ieder geval door cortisonen hoefbevangen kunnen raken.. (is hier eerder zo'n geval voorbij gekomen, weet zo gauw niet meer wie?)

krijgt hij dit nog?

verder durf ik er niet zoveel over te zeggen.. Hoefbevangenheid kan ook veroorzaakt worden door zware stress. Als deze pijn zware stress veroorzaakt, wat ik wel denk, dan is het idd mogelijk.. Het blijft een stofwisselingsziekte.. het enige wat je kan doen is voor de rest zo min mogelijk anders doen dan normaal. Zorg dat je alle factoren van stress zoveel mogelijk weg neemt.. En verder, héél goed in de gaten houden.. Mag hij bewegen en buiten staan? dan zorgen dat hij zoveel mogelijk kán bewegen als hij dit wil.. houdt te doorbloeding op gang..

succes :(:) verder kan ik er niet veel over zeggen...

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:29

PN_anne schreef:
och jee.. en nog zo jong :(:)

Wat mij bekend is dat ze in ieder geval door cortisonen hoefbevangen kunnen raken.. (is hier eerder zo'n geval voorbij gekomen, weet zo gauw niet meer wie?)

krijgt hij dit nog?

verder durf ik er niet zoveel over te zeggen.. Hoefbevangenheid kan ook veroorzaakt worden door zware stress. Als deze pijn zware stress veroorzaakt, wat ik wel denk, dan is het idd mogelijk.. Het blijft een stofwisselingsziekte.. het enige wat je kan doen is voor de rest zo min mogelijk anders doen dan normaal. Zorg dat je alle factoren van stress zoveel mogelijk weg neemt.. En verder, héél goed in de gaten houden.. Mag hij bewegen en buiten staan? dan zorgen dat hij zoveel mogelijk kán bewegen als hij dit wil.. houdt te doorbloeding op gang..

succes :(:) verder kan ik er niet veel over zeggen...

Hij heeft voor zijn worminfectie cortizonen gekregen. Maar daar is hij nu toch al bijna een week vanaf, dus dat krijgt hij niet meer.
Het enige wat de DA ingespoten had was pijnstillers en nu om de infectie te bestrijden antibiotica.

DA heeft me ook de raad gegeven om met hem bezig te blijven zoals anders: met hem nog poetsen, knuffelen...niet zomaar eten in zn bak en klaar. Hij ging normaal de paddock in met mn oudere paard maar DA heeft me dat afgeraden omdat bij de minste beweging zijn linkervoorbeen ontzettend gaat opzwellen, echt abnormaal dik wordt het dan. Dus voorlopig komt hij niet echt buiten. Gewoon beetje stappen aan de hand, wat poetsen, ...meer mag ik niet doen vrees ik, en daar heeft hij ook écht geen zin in, in meer hoor...als ik met hem tot aan de poetsplaats ga, kost dit hem al ontzettend veel moeite.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:24

Jeetje Vuyatela, wat een nare geschiedenis.. en inderdaad, nog zo jong. Ik sluit me aan bij wat PN Anne al schreef: stress kan inderdaad ook HB veroorzaken. En cortizonen zeker - Isapaardje kan je daar meer van vertellen - zij heeft dit meegemaakt.
Wel vreemd dat sterk oplopende been, dat verschijnsel heb ik nog niet eerder gehoord en lijkt me zorgelijk. Op het gevaar af dat het als reclame gezien wordt (omdat mijn paard daar momenteel staat): kun je jouw DA niet vragen om 's even na te vragen bij Kliniek Visdonk in Roosendaal? Daar hebben ze heel veel ervaring met HB-paarden en zijn ook gespecialiseerd in "interne geneeskunde" ( Maarten Boswinkel). Wellicht dat jouw DA daar wat informatie kan weghalen tgv jouw paard.
Ik kan me goed voorstellen hoe jij je voelt nu - tot voor een paar dagen zat ik ook in zak en as. Het is echt vreselijk je dier zo te zien lijden. Veel sterkte!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:56

Update nummertje 2 !
De letterlijke woorden van onze arts vanmorgen: "het gaat hartstikke goed! "
Echt super om te merken hoe die mensen daar zelf ook enthousiast zijn en blij zijn met het herstel. Ze is helemaal vrolijk, ging rennen en bokken op de wei, was nauwelijks te houden toen ze de stal uit mocht - oh, zo ken ik m'n meisje weer! Vanuit haar eigen weitje stond ze meteen weer de andere paarden te commanderen- the Boss is in da house - !!!! Ze krijgt nauwelijks pijnstilling meer en ze verwachten dat ze er dit weekend al helemaal vanaf is. Rob van Nassau belde me ook nog gisteravond om ook verslag te doen want hij was ook nog even bij haar gaan kijken - hij vertelde dat ze van hem nog best een beetje kreupel had mogen lopen maar.. ze liep helemaal rad en goed. Die man is mijn held!
Vanaf maandag volgen dan de onderzoeken.. mogelijk dat dan gevonden wordt wat de achterliggende oorzaak van de bevangenheid geweest is ( of is). Vanmorgen nog even de hoofdpagina van dit topic gelezen en opeens brandde er een lichtje bij het thema 'schildklierhormoon' ( Geerke!!!!) en de daardoor toenemende behoefte aan Jood - laat het toch zo zijn dat Pauli inderdaad altijd en altijd op haar zoutblokken aanvalt ( die zijn ge-jodeerd) en een zoutblok of een himalayasteen binnen een week weglikt en knabbelt? Jilske doet een half jaar met zo'n blok.. Zal dit maandag zeker even melden- wie weet alweer een puzzelstukje.

Zo zie je maar weer hoe zo'n paard een deel van jezelf wordt en wat een invloed het welzijn van zo 'n dier op je heeft: ik zit helemaal te stuiteren en iedereen is blij *\o/*
Ik wens jullie allemaal een even fijn weekendgevoel als ik nu heb! :D
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 21-11-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt