Hay
Ik heb ook een groot deel van dit topic mee gelezen, nog niet precies alles maar een groot gedeelte.
Mijn pony heeft ook spat..
2 jaar geleden is de diagnose gesteld mijn pony was toen 6 jaar.
Ik dacht dat de wereld voor mn neus instorte (had ik toch geen verstand van spat.'
De veearts adviseerde mij toen om alles rustig aan te doen met haar, wel bewegen maar vooral rechttoe recht aan.)
Zo gezegd zo gedaan, veel buiten gestapt over het harde af en toe een drafje waar ze eigenlijk heel slecht in werdt. Ondertussen stonden ze op de wei en pakte ik haar steeds minder omdat ik wilde afwachten wat meer rust met haar deed.
Na drie maanden wei en buiten stappen ben ik haar weer rustig op gaan pakken en het ging eigenlijk steeds beter! Ben toen na een half jaar onderling met haar gestart en het ging super ze liep fantastisch en kon echt weer met haar rijden zoals ik wilde.
Tot oktober vorig jaar.
Toen werdt ze ineens weer kreupel in de bak, ze had moeite met de draf op de rechterhand (spat zit rechtsachter) en een paar dagen later ging zelfs linksom niet meer.
Weer een wereldje die instortte omdat ik in januari dit jaar met haar wilde gaan starten want het ging erg goed onderling (l1 met 4 proeven gereden 4 wpt en 2x eerste.)
Goed ik alleen nog maar met haifa stappen buiten en in de bak als ik niet naar buiten kon.
Later buiten de draf opgepakt, ging eerst met vlagen de ene dag was het goed de andere dag was het slecht.
Uiteindelijk ging het allemaal buiten super kon zelfs lekker met dr een galopje doen en omdat het in de bak nogsteeds bagger was ging ik buiten met haar aan het werk wat ze heel fijn oppakte.
Vorige week was bij ons de buitenbak weer wat aan de droge kant en ben ik lekker met haar buiten gaan stappen en heb rustig een drafje geprobeerd.
Op het begin wat stijf rechts achter maar dat was ze normaliter ook, later ging ze steeds beter lopen.
Heb ze nu na vorige week 3 keer in de bak gereden, voor de rest buiten, maar tot nu toe loopt ze goed en vindt zowel ik als haifa het weer heerlijk om lekker aan het werk te gaan.
Tot zover mijn verhaal.
Zou graag met jullie mee willen kletsen over het hebben van een spatpaard met zijn goede en slechte tijden.