Claubrink, geduld zal je zeker nodig hebben. En altijd op blijven letten voortaan. Succes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janouk schreef:Goed nieuws vandaag over Image
Ze is zaterdag geopereerd aan haar hoef en vandaag is het verband eraf gehaald. De wond is schoon en rustig en het belangrijkste; het meisje loopt.
Deze goede dag hebben wij alvast.
dynamiek schreef:Ja ze loopt goed erop, ik zit alleen al 1,5 week te tubben met dynamiek dan staat ze weer nat op stal dan weer droog dan weer nat, ik heb maandagavond de da erbij gehaalt en ze heeft parafine gehad en ik heb gelijk maar bloed laten trekken, uitslag ervan was goed, ik vind dat ze nog niet oke is, gistermiddag stond ze weer nat op stal, terwijl het koel is op stal, ik zit een beetje met mijn handen in het haar, wat het nu precies wel is
Kymalin schreef:dynamiek schreef:Ja ze loopt goed erop, ik zit alleen al 1,5 week te tubben met dynamiek dan staat ze weer nat op stal dan weer droog dan weer nat, ik heb maandagavond de da erbij gehaalt en ze heeft parafine gehad en ik heb gelijk maar bloed laten trekken, uitslag ervan was goed, ik vind dat ze nog niet oke is, gistermiddag stond ze weer nat op stal, terwijl het koel is op stal, ik zit een beetje met mijn handen in het haar, wat het nu precies wel is
Het klinkt een beetje als een halfgebakken koliekaanval waar ze niet helemaal doorheen komt maar dat is ook maar gissen natuurlijk. Eet en mest ze wel goed? Enig idee waar het weg komt? Ander voer, bodembedekking, stress!? Het zou prettig zijn als je de oorzaak kunt achterhalen om het in de toekomst te voorkomen...
sterkte ermee..
janouk schreef:Ze zeggen bij zeker te weten dat Image al deze problemen heeft gekregen door een infectie aan het hoefbeen, waardoor de lamellen zijn aangetast en losgelaten.
janouk schreef:Gissen, maar Image heeft 2 jaar geleden een forse langdurige verticale scheur in haar rechtervoorhoef gehad. De scheur is toen ruim weggesneden tot een gezond weefsel. Blijkbaar is er toch een bacterie (?) ongezien doorgewoekerd met dit als resultaat.
Het is namelijk precies deze hoef waar het probleem is opgetreden.
Isapaardje schreef:Isabella heeft na haar bevangenheid en hoefzweren ook vrij slechte voeten nu en ook op dit moment behoorlijke verticale scheuren die nu vol met modder zitten met dit weer. Velen zeggen wel dat het geen kwaad kan, maar dat vraag ik me nu ik dit zo lees van jou wel weer af.
Isapaardje schreef:Ik probeer er niet te veel op te letten omdat de pony goed loopt, maar hou de boel wel degelijk in de gaten daar van onderen