Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissi schreef:Ik lees graag mee, ik heb sinds kort een nieuwe pony die helaas in het verleden bevangen geweest blijkt te zijn. Dit is vastgesteld dmv foto's. Zij is momenteel ook nog flink te zwaar. Pony's staan thuis en momenteel alleen op de paddock. Weiland is zo kaalgevreten en nu met de regen in aantocht durf ik haar niet te laten grazen. Ze krijgen samen 2 keer per dag arm voordroog uit een slowfeeder en 1x per dag Vitalbix Daily Complete, Vitalbix pure lucerne (halve voerschep voor de vezels), een scheutje lijnzaadolie en een schepje Gluco Balance. Uiteraard zijn we ook bezig met haar gewicht.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik nu qua weidegang kan doen. Weitje is niet groot, al jaren niet bemest en momenteel kaalgevreten. Ik wil ze het liefst wel wat laten grazen als straks het gras weer wat is gegroeid maar wanneer is dat weer enigszins veilig, bij welke lengte? Ik heb geen ervaring met bevangen pony's, uiteraard wel ervaring met paarden en de nodige kennis maar nog nooit een HBer gehad. Iemand advies?
Dizzy schreef:Hier even een update van mijn HB pony waarvan de dierenarts meende rond kerst hem in te laten slapen vanwege de pijn.
IJzers zijn er af en iedere 4 weken komt een hoefverzorger/smid en past zijn hoeven aan.
Zijn zool is in de afgelopen maand dikker geworden (hoefbeen was bijna door de zool).
Voer aangepast en rust.
Hij mag nu iedere 2-3 uur in de kleine paddock voor zijn stal met zijn easyboot cloud en in de stal een dikke laag houtkrullen.
Sinds een week van de bute af. Soms nog wat pulsatie links, maar van inslapen is momenteel geen sprake GELUKKIG. Hebben nog een lange weg te gaan, maar ik geniet iedere dag dat ik hem heb.
Maandag is ook bloed afgenomen om te kijken of hij EMS heeft.
Tancreda4 schreef:Oh temps heb ik niet gedaan nog. Vannacht blijft ze weer buiten omdat de temperatuur oploopt. In stal is dan ook echt te warm. Maandag even overleggen of haar postzegel groter mag (fingers crossed dat zonder pijnstillers goed gaat), dan kan ze okk bij het afdak.