Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Dennis schreef:Als een smid vandaag besteld heeft hij het morgen in huis. Speciale ijzers kunnen zelfs per los setje besteld worden, en hoeven niet per doos zoals met gangbaar beslag. Als een smid het niet bij de fabrikant wil/kan bestellen kan dit ook via een kliniek of depot van de fabrikant geregeld worden.
Als ik nu wat speciaals nodig heb kan ik in de auto stappen en het binnen een half uur hebben zelfs (bij een depot of bij de dichtstbijzijnde kliniek).
Cowgirl schreef:Paard is nog steeds kreupel(kreupel=pijn) en dat komt echt niet door dat gat wat er nog zit.
Symbeami schreef:Het feit dat een hoefschoen geen verbetering geeft, geeft toch wel aan dat het waarschijnlijk niet aan de zool ligt. Ik zou als ik jou was toch echt wel zeker willen weten wat er van binnen gaande is. Daarvoor zou ik niet op een smid wachten voor foto's....
Ze loopt wel echt stukken beter, maar goed is het nog steeds niet.
Gypsy schreef:Ik zou me ook meer zorgen maken ipv minder als die hoefschoen niet helpt. Een paard met een gevoelige zool zou direct beter moeten lopen. Dit doet mij alweer vrezen dat de pijn mischien wel hoger zit, en dat de slechte stand het kreupel lopen veroorzaakt. Maar daar kom je alleen op de kliniek achter.
simongek schreef:Hele topic inmiddels gelezen. Wat duurt dit lang zeg. Wat een ellende.
Ik zou ondanks de verbetering die te zien is op het filmpje mijn paard toch echt naar de kliniek hebben gebracht.
Moet toch eens duidelijkheid komen en een einde aan deze ellende voor het paard om zo rond te moeten lopen.
Je hebt echt wel je best gedaan zie ik maar vind dat er nu te lang gewacht wordt en te makkelijk over gedaan wordt over hoe slecht hij nog loopt en duidelijk pijn heeft.
Shanna schreef:Een draffilmpje heb ik niet, ze draaft bijna nooit en daar ben ik inderdaad wel blij om.
Joolien schreef:Shanna schreef:Een draffilmpje heb ik niet, ze draaft bijna nooit en daar ben ik inderdaad wel blij om.
Shanna, dit is dus al de hele reden om morgen haar op te laden en naar de kliniek te brengen. Het is ongezond dat een paard nooit een drafje doet of een galopje maakt, dat is paardonwaardig. Ze kan het niet omdat ze gewoon hartstikke veel pijn heeft, hoe blij ze ook uit haar ogen kijkt, het is gewoon niet goed. Ik hoop dat je je dat eens realiseert, en dat ze slechter gaat lopen van de hoefschoen moet juist ook alarmerend zijn.
pien_2010 schreef:Pepperr ik begrijp de strekking van je post! Je stelt door "het weten ", dat je paard sneller van de pijn zou zijn ". Dat is niet waar. Sommige dingen hebben tijd nodig. Wij weten precies wat ons paard heeft. Deze draaft en galoppeert ook niet (in principe ). Maar gaat beter en beter en onder begeleiding revalideren we zeer voorzichtig. Paardje is vrolijk, nog niet goed maar al stukken beter. Onze dierenarts en osteopaat heeft zelfs ontraden om meer geld aan onderzoek te besteden, maar om paard eerst eens een hele tijd op de wei te houden in de hoop dat ze zo min mogelijk rent en galoppeert.
Wel vind ook ik het zorgelijk dat de hoefschoenen niet helpen zoals ze bij ons wel doen. Ts welke hoefschoenen vóór heb je gebruikt? En ik neem aan dat je beide hoeven voor schoenen hebt gegeven.