Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:50

Wat een leuke foto's Quiz :D . Ziet er echt leuk uit!! Wat een knapperd heb je ook <3 . En wat goed dat hij dat allemaal doet! Ik heb daar in het begin ook aan zitten denken om zoiets te doen, maar door allemaal het stappen wat ik toen deed had ik er uiteindelijk geen zin meer in :+ .

Qizz

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 11:43

Hahah dankje. Ben ook totally in love met hem :D. Het is echt een schat.
Met een heeeeeeeeeeeeeele dikke wintervacht nu. Ik had nog een andere deken nodig maar ik dnek dat ie wel genoeg heeft aan deze en ik heb nog een extra (oudje) die erover kan als het heel koud wordt. Koop ik er vlg jaar wel 1. Heb net het boek ook maar besteld. Of ik er echt veel mee ga doen weet ik niet,.. want ook ik wilde het al eens eerder ;-). Maar de workshop was erg leuk.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:26

Ach meid, al is het alleen al om leuk met m te spelen... Dat is toch ook al heel veel waard!!!
Hoeft toch niet perse strax via het boekje?? Het is grappig als je precies weet waarover het gaat, en waar je mee bezig bent...
Maar plezier is veel meer waard, toch?!
En dat lukt wel als ik fotootjes zie!!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:13

Qizz, hij is móói zeg!

VINJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:14

is het niet gewoon een schiefel? :)

VINJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:15

VINJ schreef:
is het niet gewoon een schiefel? :)

oh haha zie nu pas dat het heel oud is! sory!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:25

het is helaas een peesblessure EN een schieffel ;-(

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:26

EsterW schreef:
Qizz, hij is móói zeg!

Dankje!! :o

Rascha: gewoon spelen is inderdaad al leuk, maakt niet uit wat je doet, het is gewoon leuk om dingen samen te doen.
Maar omdat ik wel graag een beetje weet waarmee ik bezig ben vind ik zo'n boekje wel leuk.
Weet niet of ik er echt mee verder ga maar wil het wel een poging geven haha

VINJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:46

Qizz schreef:
het is helaas een peesblessure EN een schieffel ;-(

ah balen zeg!! een ernstige peesblessure of valt het op zich mee?
schieffel is vaak nog niet zo erg maar die pezen...:(

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:09

Een blessure aan het checkligament. We crossten en sprongen voornamelijk en ik vrees dat we dat nooit meer mogen,..
dus ik vind het wel heel erg |( . Tuurlijk is het superfijn dat ik m nog heb en als we nog wel zouden kunnen dressuren kunnen we iig nog wat, maar mijn hart ligt eigenlijk helemaal niet bij dressuur.

Maar wie weet met de juiste instructie dat we dressuur allebei toch nog heel leuk gaan vinden.
Je bent dan denk ik al blij dat je uberhaupt nog iets kan.

Maar tot op heden gaat het herstel niet zoals het zou moeten.
Begin na de winter opnieuw met opbouwen, nu eerst wat maanden extra rust (wei) voor hem.
De DA was bang dat als het met de 2e poging na de winter weer niet ging, het over en uit was voor hem... weidepaardje,.. buitenritjes stappen. Maar,... dan mag ie een jaar de wei op en proberen we het gewoon daarna weer opnieuw. Geef m niet zomaar op :7

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:17

Wij hebben vandaag een nieuw record gehaald :D . We zijn dik een uur weg geweest en hebben alles bij elkaar zeker 20-25 minuten gedraaft zonder een enkele reactie van zijn been :):) . Ik ben zo blij dat het zo goed blijft gaan!!! Elke keer ben ik toch een beetje bang dat ik ik die wei in kom en hij ineens weer een dik been heeft.... maar dat zal voorlopig nog wel zo blijven denk ik.

Woensdag terug om te scannen en dan hoop ik dat we er vanaf zijn!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 15:37

Oh wow dat is super!!!!!!!!!!
Kan me je angst wel heel goed voorstellen. Maar kan me haast niet voorstellen dat de echo iets negatiefs aanwijst als ie het al zo goed volhoudt.

Succes woensdag he! Duim voor je!

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:16

Waaw!! das idd echt goed nieuws!!!
Dan zal die echo ook vast en zkr het nog betere nieuws gaan laten zien!!
Suc6!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:23

Ik duim heel hard mee woensdag!!

VINJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:28

Qizz schreef:
Een blessure aan het checkligament. We crossten en sprongen voornamelijk en ik vrees dat we dat nooit meer mogen,..
dus ik vind het wel heel erg |( . Tuurlijk is het superfijn dat ik m nog heb en als we nog wel zouden kunnen dressuren kunnen we iig nog wat, maar mijn hart ligt eigenlijk helemaal niet bij dressuur.

Maar wie weet met de juiste instructie dat we dressuur allebei toch nog heel leuk gaan vinden.
Je bent dan denk ik al blij dat je uberhaupt nog iets kan.

Maar tot op heden gaat het herstel niet zoals het zou moeten.
Begin na de winter opnieuw met opbouwen, nu eerst wat maanden extra rust (wei) voor hem.
De DA was bang dat als het met de 2e poging na de winter weer niet ging, het over en uit was voor hem... weidepaardje,.. buitenritjes stappen. Maar,... dan mag ie een jaar de wei op en proberen we het gewoon daarna weer opnieuw. Geef m niet zomaar op :7

oei!! nou hopen dat het helemaal goed komt dan! het zou inderdaad al heel fijn zijn als je er straks gewoon mee kunt dressuren! en opgeven moet je nooit doen!! verschrikkelijk die pezen.. heb het zelf ook gehad.. en ben daardoor zooo voorzichtig met de mijne geworden... mensen verklaren me af en toe voor gek hoe voorzichtig dat ik ben haha!
maar nog wel een lange weg te gaan! hopen dat het goed komt! iemand bij ons op stal, paard had ook peesblessure.. oook ernstig.. heeft nu een jaar op de wei gestaan en is nu weer helemaal goed! dus er is zeker nog hoop!;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:24

Jeetje Qizz....

Monty wat super goed zeg! Ik ga voor je duimen!!

Ik heb vandaag iets teveel gedraafd maar hij was zo fris. Van luchtsprongen en wat draf leek draf me de minst erge. Morgen maar een stapdagje.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:58

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* YES!!!!!!!!!! We hebben groen licht!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben zo blij :D . Ze zag geen verschil meer tussen het weefsel van zijn check ligament en de andere pezen en alle verbindingen zagen er super uit, dus dat betekend dat we niet meer terug hoeven te komen en dat we groen licht hebben om rustig aan meer op te bouwen. En het allerbeste nieuws is toch wel dat ik dadelijk (buiten springen) weer alles met hem mag doen :# :)) .

Dus nu heel rustig aan verder opbouwen, we mogen beginnen met een galopje en grote lijnen te maken. Voorlopig blijf ik fijn het meeste buiten rijden en dan 1 tot 2 x per week in de bak. In ieder geval tot het weer beter wordt. Maar ik ben zo blij dat het gewoon weer mag :D , zo'n opluchting dat het toch allemaal goedgekomen is. Nu zorgen dat het goed blijft :) .

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:14

Yes yes!!! Van harte Monty!! Wat een goed bericht!! Zet m op, hou vol!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:28

Wow wat geweldig voor je!!!! Gefeliciteerd en zo zie je maar; hoop en een hoop geduld doet leven :j

Ik ga even een cupcake op je eten (niet letterlijk he) om dit goede nieuws te vieren!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 22:38

*\o/* *\o/* *\o/* Wat superfijn voor jullie Monty!!!!!!!!!
Al je harde werk heeft zijn vruchten afgeworpen. Helemaal te gek meid!!!! *\o/* *\o/*

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:49

Ja het is echt super!!
En voor jullie allemaal, veel geduld hebben en vooral niet opgeven. Bij ons heeft het op 1 week na 14 maanden geduurd, maar nu is wel alles goed!! Ik hoop dat het jullie ook een hart onder de riem steekt :) .

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 23:14

Dat doet het zeker!

Ik neem ook echt de tijd. Liever 1x lang revalideren dan weer te vroeg beginnen en alles verpesten.
Met die van mij lijkt het ook beter te gaan. We stappen lekker door en hij doet het goed.
Vrijdag weer naar de smid. Kijken wat hij ervan zegt. Voor mezelf heb ik het gevoel dat het echt beter is geworden (buitenkant). Als ik hem weer blij zie in de wei doet me dat echt goed. Beter dan een maand geleden.

Zo gaaf dat het gewoon zo goed hersteld is bij jou!!!!!!
Ben helemaal blij voor je!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:53

Monty, super! Gefeliciteerd!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:51

Monty hoe gaat het nu?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:45

Met zijn been gaat het heel goed. Ik heb zondag een minuut of 3 gegaloppeerd buiten :D . Het was net alsof er geen 14 maanden tussen zaten. Netjes in de aanleuning een fijn stabiel galopje, heerlijk :D .

Maar hij zelf is een beetje tam, ik weet het niet. Hij ziet er goed uit, zit mooi in zijn vel, eet goed, kijkt goed uit zijn ogen, is alert enz enz maar is een beetje te tam naar mijn zin. Zondag heb ik 10 minuten gestapt, toen een minuut of 5 gedraaft, 3 minuten gegaloppeerd, weer 5 minuten gedraaft en toen ik daarna terug naar huis stapte was hij niet meer vooruit te branden. Hij krijgt iets meer voer nu, heeft nog steeds zijn supplement, krijgt een scheut zonnebloemolie door zijn voer dus daar kan het ook niet aan liggen. Misschien door het weer, ik weet het niet.

Ik doe het even een paar weekjes iets rustiger aan, eventjes relaxen na het opbouwen van de afgelopen tijd. Misschien even tijd voor een kleine adempauze. Ik ga volgende week sowieso een week naar London dus dan blijft hij staan. Hij gaat toch gewoon de wei op dus zijn beweging heeft hij wel.

Hoe is het met jullie paardjes??