lucyknol schreef:Nu ik toch bezig ben, nog even een ander vraagje...
Toen Luus,op vermoedelijk het 'hoogtepunt'van haar bevangenheid op stal is gegaan (wilde liefsts alleen liggen in het land) is er
2x een incident in de stal gebeurt waar ik niet bij ben geweest.
Wat ik gehoord heb is dat ze een soort van "paniekaanval"heeft gehad waarbij ze achterover is geklapt
in de stal. De dierenarts is er toen bij geweest, dacht misschien aan een hooiprop in haar keel (van gras op hooi gegaan toen)
maar wist het ook niet echt te verklaren.
Kan het nou zo wezen dat ze zoveel pijn heeft gehad/beroerd heet gevoeld dat dit misschien de oorzaak is geweest? (snap dat het gissen is hoor, en dat ik er waarschijnlijk nooit achter ga komen wat het precies geweest is...)
Hmm, was het niet zo, dat stress de insuline waarden omhoog dreef, en dat hoge insulinewaarden HB tot gevolg kunnen hebben. Als het niet zo is mag iemand me nu over de vingers slaan!

Even anders geredeneerd, ik denk dat stress nooit goed is..... de overgang van wei naar box leidt normaal gesproken ook al tot stress, daarbij dan ook nog pijn en verandering van voedsel........ Kan volgens mij best meegeholpen hebben dus, maar zoals je zelf al zegt, je komt er nooit precies achter....
Karin