Hier ook hoor jongens! Mijn pony is drie jaar op rij bevangen geraakt

. Ze heeft er echt héél erg slecht bijgestaan: continu wisselen van gewicht op de voorbenen (wat een rotgezicht

), veel liggen, er doods/depressief bij staan, aan 4 hoeven bevangen, door een slechte bekapping hoefbevangen geworden nadat ze nét aan het opkrabbelen was van de vorige HB... En het hartzeer dat als ze zich dan wat beter voelde ze zo graag bij de kudde wilde

.
Vorig jaar (na de HB die over de vorige HB kwam) dacht ik uiteindelijk dat het misschien maar beter was dat ze het niet zou redden. Ik kon haar blijkbaar niet goed houden en dit vond ik gewoon geen leven voor haar

.
Maar gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt, ze loopt weer als een zonnetje en ze is nu eindelijk ruim een jaar niet meer HB geweest. Het blijft puzzelen om haar gezond te houden (de eeuwige precaire balans tussen op het gras bij de kudde en in de paddock apart) maar ze loopt op alle ondergronden helemaal goed en loopt en rent dat het een lieve lust is. Haar hoeven zien er ook weer mooi uit: de HB is er helemaal uitgegroeid en de hoefwand sluit eindelijk weer helemaal mooi aan op het hoefbeen en de zool.
Wat fijn nog zo'n positief bericht! Wij zitten net in week 2 van de diagnose, op tijd erbij zij de dierenarts maar wat doet het me zeer te zien hoe hij strompelt, linksvoor echt zoo gevoelig en zie zo op tegen de foto's maken en uitslag.. soms denk ik beter niet laten maken gewoon kijken hoe hij loopt. Hij is vooral voor bevangen en ontlast vooral zijn lv been. Vandaag ga ik pijnstilling bij vragen, 5 dagen was echt tekort volgens mij. Krijgt nu nog bloedverdunners en ik heb een kruidenmengsel van Steffi vd Laarse. Verder 2 x pd een handje fibre force en een appel om de poeders in te proppen en veel gedorst hooi uit hooinetten. Ik weet verder niet wat ik kan doen dan afwachten en tijd geven.
Dus ja: het kan echt weer helemaal beter worden

. Ook als je nu midden in de ellende zit met je paard (brr

) mag je moed houden op beterschap. Natuurlijk loopt het niet bij ieder paard goed af, maar weet dat het niet per definitie einde verhaal is.