Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
No_No schreef:Wat bedoel je precies mee koper?
Ik kan wel gaan gokken met wat je bedoeld maar dan weet ik het nog niet zeker..
De traditionele smeden die ik ken bekappen wel op deze manier.
Sizzle schreef:Ik heb trouwens een paard dat van zichzelf erg hoog op de hielen staat.
Ik haal bijna niets van de teen af, enkel van de hiel maar het blijft gewoon een hoge hoef die ook niet zelf slijt (24/7 uitloop op harde boden en buitenritten op kiezel).
Ik ben echt niet van plan dat paard zo NB laag te zetten, ik ben er van overtuigt dat er ook gewoon zoiets is als natuurlijke variatie en aanleg.
Yvank_ schreef:Dan heb je nog nooit een goede traditionele smid aan het werk gezien.. Want die bekappen echt niet zo
ellepel schreef:ja vind ik ook,denk dat ik de volgende keer toch maar een ander neem, deze smid was ook behoorlijk stellig in zijn antwoord,dus denk niet dat hij zo gaat bekappen zoals ik graag wil.
En dank voor je uitleg
Sheran schreef:Nou, ik kan me voorstellen dat een hoefsmid ook zoiets heeft als een trots in zijn vak. Als hij de hoeven naar zijn idee waardeloos bekapt, wordt hij daar door anderen op aangekeken. Leuk als een eigenaar het beter denkt te weten, maar als ik het daar als hoefsmid niet mee eens ben zou ik niet volgens de manier van de eigenaar gaan bekappen. Als ik zou denken dat het slecht is voor het dier (wat de eigenaar ook zegt) zou ik het als hoefsmid niet doen.
Sheran schreef:Tuurlijk, dat is je goed recht. Ik vind alleen niet dat men op hoefsmeden moet afgeven die ook maar doen wat hun het beste lijkt. Een eigenaar zal moeten zoeken naar een hoefsmid met ongeveer dezelfde ideeen als hijzelf en soms kan dat even zoeken zijn.
Sheran schreef:Tuurlijk, dat is je goed recht. Ik vind alleen niet dat men op hoefsmeden moet afgeven die ook maar doen wat hun het beste lijkt. Een eigenaar zal moeten zoeken naar een hoefsmid met ongeveer dezelfde ideeen als hijzelf en soms kan dat even zoeken zijn.
LBLGypsyCobs schreef:Soms wil overleg niet en moet je afscheid nemen en het zelf gaan doen.
En dan gaat je pony al maar beter en krachtiger lopen.
Dan ben je heel blij, maar het is wel dubbel, waarom kon dat bij de smid niet?