Anders zou ik ze bij Wielens zelf moeten bestellen.
Volgens die link zou ik haar er 3,5 kilo van moeten voeren

Citaat:11.25 kg (24.75 lbs) of total feed per day.
3.6 kg (7.92 lbs) of ERS Pellets per day.
7.65 kg (16.83 lbs) of forage per day.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:11.25 kg (24.75 lbs) of total feed per day.
3.6 kg (7.92 lbs) of ERS Pellets per day.
7.65 kg (16.83 lbs) of forage per day.
en als je het als enigst voer wilt geven,
De mijne moet er mooi uitzien, de andere is van mijn dochter, dus haar verantwoording. En die had drie gekantelde hoefbenen, maar heeft nooit een terugval gehad na de stabilisatie.Licht verwaarlozen houdt blijkbaar HB buiten de deur. Killing them with kindness lijkt het wel.
) heb ik geweekt en verdeeld over twee paarden, maar Es heeft ong. een derde gehad en Tyr twee derde. paars schreef:Hij krijgt momenteel 3 kg hooi en 11/12 kg graszaadhooi per 24 uur.
lolclub schreef:voor training zonder spierschade:
http://paardenwelzijn.info/index.php?id=195
conditieopbouw:
http://paardenwelzijn.info/index.php?id=193
Het is ook wel telkens raak: als ik denk dat de tijd gekomen is om de boel weer op te pakken, heeft ze wat, zoals nu dat oog. En ik ben dan zo'n watje dat ik haar niet aan het werk wil zetten omdat ze pijn heeft...
Jannepauli schreef:Volgens mij zit je wat lager - met 10kg hooi zit je op iets meer dan 1,5% van 620 ( = 9,3 kg)
Met 2% zou je iets meer dan 12kg moeten voeren.
Jannepauli schreef:L_R: wat is NM ?
Ah...paars... ik was je gras inderdaad even vergeten!
Kreeg op een ander forum ook al te horen dat haar bovenlijn erg kaal is. Vooral haar hals is ingeslonken luve_rozes schreef:@Buitenzinnig, ik weet het, ze zou net zo goed zonder kunnen. Moet alleen even diep graven wat er gebeurde toen ik dat deed, meende dat ze toen wel erg inteerde op de bovenlijn, en ik toen het advies kreeg, de energie toevoer te id gaten te houden. Ruwvoer hangt onderaan de buik (echt hangen,haha), met geen KV in de acute tijd, verdween de bovenlijn ook. Deels spier verval, maar ook de achterhand 'knobbels' werden zichtbaar. Die kreeg ik er niet eerder weer op, dan dat ik KV ging opbouwen...