(Op deze foto aan de rechterkant)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chouchou schreef:Ze staat sinds kort wel weer meer op het gras, maar heb het idee dat ik dat wel rustig genoeg heb opgebouwd. 12 april voor het eerst weer een uur op de wei (na 3-4 weken alleen paddock ivm bemest land), steeds wat uitgebouwd en nu staat ze er zo'n 6-8 uur op, afhankelijk van hoe laat ik op stal ben. Zou het daarvan kunnen komen, en gaat het dus ook vanzelf weer over? Kan verder niks bedenken wat veranderd is.
Chouchou schreef:Zou het daarvan kunnen komen, en gaat het dus ook vanzelf weer over?
Chouchou schreef:Ze staat op een boerderij en het land is bemest met de koeienmest van de boer. Dit is 16 maart gebeurd. Dacht dat het aantal uur wel meeviel en ze heeft verder ook geen slappe mest oid. Komt ook uit zichzelf gewoon terug de paddock in gelopen voor een middagdutje of een lekker hapje hooi, dus ze is niet constant gras aan het schrokken. Maar misschien dus toch nog wat te veel met het lekkere sappige voorjaarsgras.
nombrado schreef:Chouchou schreef:Ze staat op een boerderij en het land is bemest met de koeienmest van de boer. Dit is 16 maart gebeurd. Dacht dat het aantal uur wel meeviel en ze heeft verder ook geen slappe mest oid. Komt ook uit zichzelf gewoon terug de paddock in gelopen voor een middagdutje of een lekker hapje hooi, dus ze is niet constant gras aan het schrokken. Maar misschien dus toch nog wat te veel met het lekkere sappige voorjaarsgras.
is het met drijfmest gebeurd? of vaste mest?
Chouchou schreef:Land bemesten weet ik niet zoveel van, maar als ik het goed begrijp wordt vaste mest gestrooid en drijfmest geïnjecteerd? In dat geval is er hier drijfmest gebruikt. Ik las al dat vaste mest de voorkeur had voor paardenweides.