Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:nombrado schreef:oei...stand achter niet goed. te lange tenen en te lage hielen.
Tuurlijk, voor jou wel.
nombrado schreef:oei...stand achter niet goed. te lange tenen en te lage hielen.
Zammie schreef:Koper schreef:Zowel de rotstraal als zo'n zweertje geven voor mij al aan dat er ruimte voor verbetering is in het voer.
Aangezien jij hier blijkbaar veel van weet. Waar krijgen paarden dan rotstraal van en een ontsteking in de hoef. Aan welk voer, teveel tekort enz ligt het dan aan..
No_No schreef:Ik ben er ook van overtuigd dat voeding en hoefproblemen met elkaar in verbinding staat.
Zammie schreef:Zijn geen ontstekingen. Jij bent degene die zegt dat alles ligt aan voer. Dan moet je specifiek zeggen waar rotstraal of ontstekingen door komen. Dat kun je niet, dus kun je beter niets zeggen. Zelfde als stand hoef. Waar je nombrada voor koe zit uit te maken. Slaat nergens op. Soms is het beter omniets te zeggen, als je het niet kunt onderbouwen..
En ik heb me wel degelijk in voer verdiept.
Koper schreef:No_No schreef:Ik ben er ook van overtuigd dat voeding en hoefproblemen met elkaar in verbinding staat.
Je paard heeft geen hoefprobleem. Hij heeft een stofwisselingsprobleem wat zich uit in de hoeven.
Maar het is voor sommige mensen makkelijker en minder confronterend om de "schuld" bij (de hoeven van) het paard te leggen
Mizora schreef:Rotstraal kan door voerproblemen komen, het kan ook komen omdat het hoefmechanisme niet optimaal werkt en daardoor problemen heeft. Of doordat de hoef steeds in het nat staat en daardoor zwakker is. Er is niet één absolute oorzaak, maar zeggen dat voer geen oorzaak is, is net zo goed onzin.