@JP, net ontdekt hoe lang Pauli er al op en af last van heeft. Wat een toestand zo zeg. Je doet er alles aan en toch schiet het nog niet erg op. Kan ze door de pijn van de hoefzweer een terugslag hebben (stress)? Geef je iets van pijnstillers op het moment?
kaatjemuts schreef:Het is eigenlijk een soort natuur hooi, wat in plastic zit... Bij de vorige eigenaren stond ze alleen op koeienkuil (errug handig met een hoefbevangen gevoelig paard!), dus ik kan niet zomaar op hooi overgaan, bovendien hebben ze geen hooi bij ons op stal.
Bij ons krijgen we binnenkort ook graszaadhooi in plastic. Ben benieuwd.
Voordeel van de energykernmix is dat het een produkt is op oliebasis. Uit olie halen ze veel gelijkmatiger energie dan suiker. De seniores priores vind ik een heel gedoe met klaarzetten omdat het 6 uur moet weken.
kaatjemuts schreef:Mijn paard komt momenteel in training (is net beleerd) en heeft dus wel wat nodig. Zat zelf te denken aan senior priores of pavo nature's best en dat te mengen met pavo daily.. Is dat een idee??
Het beetje werken wat een pas beleerd paard moet doen valt te overzien, dus pas op dat je niet teveel gaat voeren. Een halfuurtje al met al kunnen ze (naar mijn smaak) makkelijk aan zonder krachtvoer. Mijn idee is dat we al snel en te veel willen aanvullen met krachtvoer.