Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Maar ze staan idd dagen buiten op het harde. Shorks schreef:Mijn paard heeft vergelijkbare hoeven (achter) met de foto's van Kasmir hierboven. Ik heb laatst de cursus natuurlijk bekappen gedaan en ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik door véél lezen en kijken de afgelopen jaren intussen wel wat verstand heb van bekappen, maar ik vind het moeilijk wat ik met zulke hoeven moet.
Hoe kun je goed zien waar dit soort steunsels ophouden en tot waar je kan snijden? Ik ben bang dat ik dan onbewust toch de zool hol snijd... En bij mijn paard is het dan ook nog eens heel moeilijk om flaky materiaal los te 'krassen' om te zien waar er zool zit en waar de steunsel beginnen. Iemand tips hiervoor?
Een superinteressant topic. Ik kan zelf helaas nog weinig toevoegen, daar ben ik nog niet ervaren genoeg voor. Ik wil jullie wel wat voorleggen. Hoe vinden jullie deze hoef eruit zien? Hij is hier in niet-uitgekrabde toestand en de hoefsmid zal binnenkort wel weer moeten komen. Maar hoe ziet hij er op dit moment uit? Ik hoor vaak dat de straalgroef erg diep is. Het paard in kwestie heeft vaak last van hoefzweertjes en ook hoefkatrolontsteking, maar loopt wel rad.
. Hebben jullie tips voor een fijne, omgeving Deventer/Holten misschien? Of een idee waar ik die kan vinden? Want ik ken er hier 2. Hoefsmid 1 is nu met pensioen, en hoefsmid 2 is de huidige, waar ik dus niet zo blij mee ben. Wel qua karakter hoor, maar qua bijsnijden. 

. Mijn paard is wel net verhuisd naar een mooie, droge, schone stal en een droog weiland, dat zou positief moeten zijn. Ik heb ook nog wel ergens een bus DryFeet liggen, als dat goed is. Ik kan me de tijd niet herinneren dat ze geen groeve had, eigenlijk!