Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponymoenira schreef:hoe krijgen paarden eigenlijk hoefbevangen heid?
dynamiek schreef:Sinds gisteren staat dynamiek zonder kitnog wel met een lerenzooltje mijn smid heeft het zo gemaakt dat het een hoefvorm is zodat ik haar rotstraal nu kan behandelen, kit doet geen goed voor pootjes heb gelijk rotstraal, nu kan het weer lekker luchten en ik kan het goed behandelen, nu maar hopen dat ze goed blijft lopen zonder kit.
Kymalin schreef:Ik kan niet precies uit je verhaal opmaken hoelang geleden je paard bevangen is geweest maar gezien de sincker zou ik er maar van uit gaan dat het toch snel een paar maanden duurt voordat je paard weer rad loopt. Op zich positief dat hij op de rechte stukken alweer goed loopt, maar door eenzijdige belasting (wat je hebt in een wending) wordt de binnenvoet meer belast en waarschijnlijk heeft dat nog wat langer nodig voordat alle pijn uit de voeten is verdwenen.
Wel vervelend, zo'n jong beest en nu al 2 sickers
claubrink schreef:een sincker is niet meer terug te draaien. hij heeft ijzers met een opzetje en een zooltje daaronder zit een soort silicone. dit moet de druk van zijn tenen afhalen, en het silicone moet tegen druk geven, tegen het zakkende hoefbeen
Kymalin schreef:dynamiek schreef:Sinds gisteren staat dynamiek zonder kitnog wel met een lerenzooltje mijn smid heeft het zo gemaakt dat het een hoefvorm is zodat ik haar rotstraal nu kan behandelen, kit doet geen goed voor pootjes heb gelijk rotstraal, nu kan het weer lekker luchten en ik kan het goed behandelen, nu maar hopen dat ze goed blijft lopen zonder kit.
Hoe gaat het nu met Dynamiek? Al verbetering?