Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Hoe is het gegaan lotus?
Ik heb mijn hoefschoentjes al besteld. Wel met in gedachte dat ze ze aan kan voor als ze weer goed genoeg gaat zijn om voor de wagen te gaan.
Senior priores is dus relatief veilig?
Tancreda4 schreef:Oh balen dat er maar 1 is geleverd! Wanneer komen de andere nieuwe? Wel fijn dat je wat hebt kunnen vinden.
Gypsy thanks. Ik moet er nog wat beter over inlezen, maar heb dr snachts nu wel binnen ondanks dat ze dat echt 100x niets vind. Wil de staldeur eruit gaan slopen en een balk plaatsen dat ze wat kan zien. Dat zal wss al veel schelen voor haar qua rustiger staan.
capopjekop schreef:Gewoon gelijk aan gedaan en niet meer uit gedaan. Of alleen even uit om te luchten.
Ik had een ander type schoen van hetzelfde merk als jouw pony aan heeft. Ze lijken er ook op. Houd haar koten maar goed in de gaten. Griet kreeg schuurplekken van die schoenen.
Het hooi mengde ik in het begin echt goed door elkaar heen. Heb je dat al geprobeerd?
Ipsilonka schreef:De shet blijft goed gaan hier en is ook van medicatie af. Gister met mijn paard naar de kliniek geweest voor beslag, maar dat is echt teveel geweest. Ze wil niet op rechts staan bijna, dus die weer op bute en ascal. Vannacht opgesloten in een box met halsdeken en stalbeschermers om. Vanmorgen wilde ze er niet uit
Tancreda4 schreef:Lotus fijn dat het zo'n verschil geeft voor het shet!
Lauret fijn dat hij zich iig goed voelt. Vervelend als je de oorzaak niet weet. Hier was de druppel de verkeerde voordroogbaal. Maar de da zei dat het wss al van eerder is de kanteling en dat is dan voor mij gissen omdat ik al voorzichtig met gras ben. Ik wil de voor chushing testen maar idd nog even wachten.
Ipsilonka wat super naar dat ze niet wil lopen... hopelijk slaan de pijnstillers snel aan.
Gisteren was minder inflacam gegeven ze kwam goed uit haar stal. Ze staat nu met schoenen, vond ze heel vreemd en loopt wat raar. Zonder loopt ze nu ook goed nog. Even spannend met pijnstillers afbouwen.
Verder vind ik dat ze te weinig eet. Ze eet een plak weide hooi en mini beetje gedorsen hooi en steeds een lege buik (dat je die buikspier ziet, wat opgetrokken). Ze krijgt onbeperkt maar ze vind het niet lekker. Meer weidehooi durf ik niet zo goed...
Hoe hebben jullie hoefschoenen opgebouwd?
[ [url=m/8M4fq2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lotus83 schreef:Ipsilonka schreef:De shet blijft goed gaan hier en is ook van medicatie af. Gister met mijn paard naar de kliniek geweest voor beslag, maar dat is echt teveel geweest. Ze wil niet op rechts staan bijna, dus die weer op bute en ascal. Vannacht opgesloten in een box met halsdeken en stalbeschermers om. Vanmorgen wilde ze er niet uit
Wat jij zegt.. Dat beslaan. Dat is de reden dat mijn dierenarts nu heeft gezegd ijzers eraf. En dus schoenen
Lotus83 schreef:Morgen komt bij mij mijn lieve hoefsmid de ijzers eraf halen. Samen de juiste maat voor hoefschoenen bepalen...
Vandaag mijn shet ook op hoefschoenen gezet
Bij hem kon ik zelf heel goed de maat bepalen en hij heeft nu die glitterdingen van Cavallo.
Hij stapte er zo op weg.
Voor mijn merrie ga ik toch andere kopen. Heb heel veel gelezen en vergeleken en ik hoef nu geen schoenen waar je ook actief mee kan wandelen en rijden. Dat is totaal geen prioriteit.
Daarnaast wil ik schoenen die makkelijk aan en uit te trekken zijn en het worden de Easy Boot Cloud schoenen.
Homiafortuna schreef:Mijn paard begint er ook langzaam bovenop te komen. Staat nu sinds twee dagen van de buut af. Ik heb ook vanalles laten testen. Alle waardes waren goed, alleen zat hij laag in magnesium. Daar was ik gelukkig zelf al begonnen met Equilin Basic voor te voeren. Heb zelf toch het idee dat het bij hem door magnesiumtekort kwam.
lauret schreef:Hier gaat het wel redelijk. Eergister is ze volledig uit der plaat gegaan door de sneeuw: bokken, rennen, steigeren... Heel fijn dat ze zich zo goed voelt, maar tegelijk is het ook weer spannend.
Ze staat helaas nog wel steeds op buut en aspirine maar durf het eigenlijk nu niet zo goed af te bouwen met de kou. Ze staat dus op de kokossnippers en deze bevriezen niet. Gister de schoenen aangedaan vanwege de sneeuw maar ze heeft zo'n trauma opgelopen dat als je maar naar de voeten kijkt, ze al begint te steigeren. Dus ik zit een beetje in dubio of ik nou wel of niet die schoenen wil aan doen bij der.
Bij die van mij blijft het een raadsel waarom ze bevangen is geraakt, aangezien ze pas 2 is. EMS zou kunnen maar onderzoek kan nu nog niet vanwege pijn en daarnaast veranderd het niks aan de behandeling. Want EMS is dus eigenlijk niet te behandelen, behalve reductie van suikers, wat we altijd al hebben gedaan.
Wat fijn dat die van jou het zo goed doen op de schoenen. Het kost wat maar als je dan zoveel verschil ziet, is het dubbel en dwars waard.