Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 06:57

kwita schreef:
maar dames, meestal is kunstof niet zo gelukkig met koude.Dus wees blij dat je daar dan ook in de winter gewoon meedoor kan zonder dat het kunstof breekt of splijt!

Nou ik ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen op het warme asfalt deze zomer

Faline

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:19

Ik ben ook wel geïnteresseerd, maar ik zie mezelf het nog niet onder de hoeven plaatsen. Ik heb 2 linkerhanden helaas en zie dat echt niet goed gaan :+

Ik blijf nog even lekker meelezen voor de ervaringen. Ben heel benieuwd hoe ze zich gaan houden in allerhande omstandigheden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:07

En ik begrijp uit de nieuwsbrief dat het nu 2 weken gestopt is, het verzenden, om die clips overal te controleren. En dat het laatste week april tot 8 mei weer een verzending gaat plaatsvinden. En begrijp ik het dan goed dat er daarna pas weer een volgende verzending wordt gedaan?
En ik heb geen idee in welke zending ik ga zitten, dus ik ga er maar vanuit dat het na 8 mei gaat worden.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:33

Ik heb geluk, mijn hoefsmid vindt het geen probleem om ze er op te gaan doen!

Maar ik heb maat 140 hoe kan ik controleren of die clips goed zijn?
Veronderstel ik laat ze eronder maken en ze blijken niet goed en ik moet weet ik hoe lang wachten op nieuwe, dan is het plakband inmiddels toch niet meer goed?
Kan ik van te voren zien of ze niet goed zijn?
Ik weet ook niet wat het probleem precies is met die clips?

Kan iemand mij helpen?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:42

Grit schreef:
Leuk dat er alweer een set binnen is en een paar onderweg.

Marith_Ov, is dat nog op tijd voor jou om ze voor je trektocht te gebruiken? Meteen een goede vuurdoop.

Ja, ruim op tijd. We gaan eind juni een weekje op pad. Dus alle tijd om alles op maat te maken en nog even uit te proberen voordat we daadwerkelijk gaan :D

Ze zijn al geleverd op het werk van mijn vriend, aangezien we op vakantie waren was dat een makkelijke optie. Maandag gaat hij weer aan het werk en neemt ze dan mee naar huis. Dus ben nog steeds heel erg benieuwd :D :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:36

Monique1963 schreef:
En ik begrijp uit de nieuwsbrief dat het nu 2 weken gestopt is, het verzenden, om die clips overal te controleren. En dat het laatste week april tot 8 mei weer een verzending gaat plaatsvinden. En begrijp ik het dan goed dat er daarna pas weer een volgende verzending wordt gedaan?
En ik heb geen idee in welke zending ik ga zitten, dus ik ga er maar vanuit dat het na 8 mei gaat worden.

Menen ze dit? Vind ik echt niet grappig, zeker omdat ik niet eens bij die groep zou zitten met de slechte clips....

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:42

ik ook niet maar ik weet niet of ik de nwsbr goed begrijp

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:07

Jep, Jackytje dat menen ze :)

Ik heb via mail flink mijn ongenoegen geuit en heb niet het idee dat ik serieus genomen wordt. Werd afgewimpeld met "nog eventjes wachten" blabla.
Ook nemen ze zich niet eens de moeite hun klachten en klanten te checken want ze beweren dat ik de 140 & 150 ga krijgen terwijl ik toch echt 130 & 140 heb doorgegeven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:16

En de kleine maten?
Mijne heeft een set 90 en een set 100..
Komen die in december?!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:37

ik weet niet of ik die nieuwsbrief goed begrepen had, hoor. Misschien staat dat er wel niet wat ik denk.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:18

Ik heb ook maat 90 dus daarom gevraagd of ze per maat werden geselecteerd en verzonden maar werd ook afgewimpeld met als ze verstuurd worden krijg je een track and trace.
Terwijl dat niet mn vraag was.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:20

Dat is hetzelfde riedeltje dat iedereen krijgt dus. Ze blijven erbij dat ik 150 besteld heb ipv 130 8)7
Heb nu maar gezegd dat dat prima is want dat ik ze toch niet meer zelf ga gebruiken, benieuwd of daar uberhaupt een reactie op gaat komen.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:13

Wat hebben jullie voor een set betaald eigenlijk...?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:41

Ik was een van de eerste, dus heb 75€ betaald per set van 2.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:52

Hier ook 75 +15 verzendkosten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:23

Ik heb 160 voor vier betaald incl verzenden.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:08

Dank voor het delen!

Mocht iemand hier een set 110 (ik neem aan dat je ook voor deze "plakkers" het breedste punt van de hoef neemt) kwijt willen (wanneer geleverd uiteraard) dan hou ik mezelf aanbevolen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:59

Ik zal dan nog wel een hele tijd nog niet aan de beurt zijn. Ik was later dan jullie, januari. 2017 wel te verstaan. En ik heb 214 voor 2 sets incl verz kosten betaald.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:49

Ik heb ze gisteren eens gepast onder de voeten van mijn paard, maar ze passen maar net. Hoef er alleen aan de achterkant iets af te halen en dan is het ok. De voeten van mijn paard zijn een stukkie breder geworden tussen opgave van maten en ontvangst van de runners .

Maar het voordeel daarvan is dat ik dus weinig er aan hoef te doen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:02

Leuk om de eerste reacties te lezen! Ik lees nig mooi ff mee tot er meer ervaringen zijn :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:09

Ga ervan uit dat ze binnen nu en 6 weken alle runners gaan leveren aangezien je ze nu online kan bestellen.
Maar dat tape 26,90€ voor 12 stuks ....best duur grapje hoop dat t lang mee gaat.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:55

Zijn ze veel lichter dan een ijzer

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:27

cinniz123 schreef:
Ga ervan uit dat ze binnen nu en 6 weken alle runners gaan leveren aangezien je ze nu online kan bestellen.
Maar dat tape 26,90€ voor 12 stuks ....best duur grapje hoop dat t lang mee gaat.

Dat ligt er maar helemaal aan hoe vaak je paard bekapt wordt en hoeveel... ik vind dat ook veel te duur. Alles bijelkaar wordt het zo ongeveer duurder dan gewone ijzers rondom. En kiezen mensen niet meer voor "beter voor het paard" ivm de hoge prijs.
Zoiets als "je moet gezond eten, verse ingredienten, niets voorverpakt"... alleen is dat voor veel mensen niet te betalen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:47

GamblersCup schreef:
cinniz123 schreef:

Dat ligt er maar helemaal aan hoe vaak je paard bekapt wordt en hoeveel... ik vind dat ook veel te duur. Alles bijelkaar wordt het zo ongeveer duurder dan gewone ijzers rondom. En kiezen mensen niet meer voor "beter voor het paard" ivm de hoge prijs.
Zoiets als "je moet gezond eten, verse ingredienten, niets voorverpakt"... alleen is dat voor veel mensen niet te betalen.

Ja precies.
Nou heb ik juist een pony waarvan zn voeten langzaam groeien vandaar ook de runners maar heb zo’n vermoede dat als ik een nieuwe set zou moeten kopen ik het niet snel zal doen.
En wat denk je als je beschermkap van het klittenband verloren is....wat een prijzen zeg!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:39

Ik heb nu ruim een week geleden de Megasussen onder geplakt. De eerste avond was ze van een hoef de blauwe beschermkappen met klitteband al verloren, ze steken te veel uit. Op de andere hoef had ik alleen een klitteband strip als bescherming op de strip op de hoef gedaan, die was na 2 dagen kwijt. Nu staat ze zonder de bescherming, de strips kunnen makkelijk schoon gemaakt worden voordat je de schoenen vastklikt dus dat is geen probleem. Echter de strips beschadigen wel of gaan wat los zitten aan het achterste stuk en met name aan de binnenzijde. Ik heb nu lijm besteld om de losse stukjes weer vast te lijmen.

De schoenen bevallen goed, afgelopen weekend heb ik een trec wedstrijd gereden op de Veluwe, dit was gedeeltelijk op zanderige paden. Toen we een stuk heel hard draafden op een zandpad waar ze iets in wegzakte heeft mijn paard ze met haar achterhoeven afgetrapt, er was niks beschadigd en de schoen kon zo weer vastgeklikt worden. Ik ga nu de schoen wat inkorten aan de achterzijde zodat de kans op aantikken kleiner wordt. Maar normaal draaf ik eigenlijk niet zo hard dus ik verwacht dat het verder geen probleem is, hoefschoenen trapt ze ook nooit uit.

Ik ga nu op de weide ducktape of fysiotape om de klittenband strips doen, kijken of dat de boel beschermt en blijft zitten. Mijn paard staat 24/7 buiten dus springschoenen ter bescherming zijn geen optie.