Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Jammer dat de wintermaanden niet in die tabel erbij staan. Die van mij zijn bevangen geworden in die tijd dat er sneeuw lag. Welke maand dat was weet ik zo niet meer.
Goed nieuws dus Cato47? Fijn!
Nado schreef:Ik had ze 24 p/d om bij Nado, als ik er was gingen ze een half uurtje uit, als ik hem op zachte ondergrond kon laten lopen. Ze staan bij mij namelijk op de plaat. Hij heeft ze nu niet aan, maar ik denk dat ik ze aankomende winter uit voorzorg aan ga doen, maar dan met de normale zooltjes, om te voorkomen dat zijn voeten weer zo koud kunnen worden. En dan 1 zakje ascal per dag erbij en ook weer houtkrullen in de stal zodat hij warm kan liggen. Hopelijk is het genoeg om te voorkomen dat het weer mis gaat, want anders...... was dit zijn laatste zomer....
lucyknol schreef:Omdat ze nog aan de pijnstilling zat heb ik haar maar heel even los gehad, toch bang dat ze iets zou forceren.
Ze lijkt zo geen last te hebben met lopen, ben benieuwd hoe het morgen gaat als ze geen pijnstilling krijgt.
(weet iemand hoelang bute nog door werkt,als je niet meer geeft? Kan ik er vanuit gaan dat het morgenmiddag niks meer doet?)
Ik heb een paar foto's gemaakt van haar voetjes, zal ik er morgen (of vannacht als ik een rustige dienst heb)even opzetten.
Jannepauli schreef:Pauli liep in de afgelopen winter soms op zulke dikke sneeuw&ijsklompen.. die houten clogs leken er niks bij. Vond het doodeng en de klompen werden soms zo hard dat ik ze er met een kippe-kop-afhak-bijltje vanaf moest slaan.... ( wij vermoorden geen kippen hoor, het is een bijltje uit de erfenis van de vader van mijn vent!) . Toch leek ze er totaal geen last van te hebben - mevrouw liep ermee alsof ze niks anders gewend was...
colinneke schreef:Vrijdag was het hier de gekke 10 minuten. Van achter keihard naar voor galopperen,ondertussen lekker bokken.
Ik had echt zoiest OMG morgen is het weer 3 x niks met Lucky. Maar nee nergens last van.
Mag ik ook foto`s van de hoefjes plaatsen? Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Nu hebben we alleen al 2 keer maïskolven in de wei gevonden. Gelukkig op het stuk waar ze nu nog niet lopen. Maar straks wel en heb geen zin in dat ze hiervan gaan eten.Er moeten nog wat kilootjes af.
Het zijn nog zachte kolven ook dus nog niet rijp zeg maar. Weten jullie of dit kwaad kan?
De buurjongens (zijn de verdachten) worden zoiezo aangesproken. Nu is mais wie weet wat ze straks erbij gooien.
lucyknol schreef:Zo, Luus staat weer in haar eigen stalletje. Was nog een langdurig ritje met dit weer, maar goed.
Vandaag heeft ze op de kliniek pijnstillers gespoten gekregen, morgen en overmorgen een half zakje bute en daarna stoppen.
Ze mag lekker op het zand staan, maar we moeten opletten dat ze rustig aan doet,dus eventueel gaan we een stuk afzetten.
Ik heb haar vandaag binnen gelaten,eerst maar even bijkomen van de reis en zo vol pijnstillers durfde ik het nog niet goed aan.
Ze heeft ijzers met zolen gekregen, dit moet in iedergeval 6 weken blijven zitten en dan weer verder kijken.
@Gretoes:Ik snap dat je er depri van wordt,is ook heel akelig om geen verbetering te zien.Het was hier eerst ook gissen wat er nou aan de hand was,de uitslag van de foto's was niet leuk maar wel heel prettig om te weten waar het probleem zit.
Weet niet of je ver moet rijden om naar een kliniek te gaan, maar misschien is het een idee om iemand erbij te vragen die bij je op stal foto's kan maken (geen idee wat de kosten hiervan zijn hoor)
lucyknol schreef:@lolclub: wat betreft de plaatjes onder de ijzers, die wilde ik er ook onder laten zetten in oktober na ervaringen van afgelopen winter met al die sneeuw...Met m'n smit erover gehad en die was heel positief, je schijnt echt geen klossen te krijgen onder je ijzers. Qua kosten vond ik het erg meevallen (weet zo even niet meer hoeveel) en er werd me verteld dat je ze waarschijnlijk ook nog een keer kunt verleggen omdat het niet erg slijt Ik weet natuurlijk niet hoe het met Luus gaat tegen die tijd maar als ze op normale ijzers staat ga ik het in iedergeval proberen al was het alleen maar om haar met een gerust hart in de paddock te kunnen gooien want met die klossen vond ik het doodeng.
Jannepauli schreef:Lucyknol: die schubbige laag is de zgn glazuurlaag, niks om je zorgen over te maken.
Je paardje is nog wel een de dikke kant - dat mag wel wat schraler..
geerke schreef:Cato47![]()
Wie had dat gedacht?
Ik moet in ene aan pauli (van Jannepauli)denken,daar hebben ijzers ook zo bij geholpen!
Kalfjes voeren....ohhh...ik denk dat ik snel eens langs kom....die ruiken zoooo lekker
luckyknol...hij heeft nog wel een stevig nekje![]()
Grappig vindt ik de manier van de hoefsmid....totaal anders dan wat de mijne doet.
De verzenen zijn laag...daar zweren sommige hoefsmeden bij.
Van mij had de toon flink korter gekunt
lolclub schreef:Ziet er goed uit meis,
dat is een beste kanteling geweest trouwens.
Doe maar voorzichtig aan voorlopig
capopjekop schreef:JP: Vreemd vind ik het niet, wel jammer. Was erg benieuwt naar de hoeveelheden in de winter.
Lucyknol: Haar nek is nog wel wat zwaar zo te zien. Van hoeven heb ik zelf niet zoveel verstand, dus daar durf ik weinig over te zeggen. Maar daar hebben we hier de experts voor
capopjekop schreef:JP: Vreemd vind ik het niet, wel jammer. Was erg benieuwt naar de hoeveelheden in de winter.
Citaat:Jannepauli, nee, Cato47 stuiterde niet (enfin, bijna wel!) Cato ben ik (af en toe zo genoemd door m'n vader)! Keny stuiterde!!
geerke schreef:Cato47![]()
Wie had dat gedacht?
Ik moet in ene aan pauli (van Jannepauli)denken,daar hebben ijzers ook zo bij geholpen!
Kalfjes voeren....ohhh...ik denk dat ik snel eens langs kom....die ruiken zoooo lekker
lucyknol schreef:Fijn om te lezen dat je het er goed uit vindt zien...
Ik doe erg voorzichtig, gelukkig is ze niet zo'n heethoofd.
Ze mag in iedergeval de komende 6 weken alleen een beetje op het zand scharrelen.
15 september ga ik overleggen met onze eigen smit, kijken wat zijn idee erover is en ik ga vragen of hij in iedergeval kontact wil opnemen met de smit van de kliniek voor hij iets met haar doet (als hij dat uberhaubt al wil, want ik kan me zo voorstellen dat hij zegt dat hij niet aan het werk van een ander gaat zitten...)