nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:00

@marcella: als de voorkant sneller slijt als de zool zou je eens kunnen kijken of je daar iets van een 'stalen neus' aan kunt maken middels metalen plaatjes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:14

Weet iemand dit hoe het zit met de old macs g2 op sommige websites lees ik over dat er maar max. 40 km per week of per rit mee mag rijden.

Dit staat niet altijd en overal erbij. Rij namelijk tussen de 40 en 70 km per week soms. Op het moment iets minder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:39

Per week of per rit kan nog al verschillen :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:47

Nou ja rij toch ook vaak minstens 1x per week een rit tussen de 20 en 30 km dus dan zit je er al heel gauw aan. Zeker als ik de ritten nog verder ga uitbreiden.

Zit alleen nu met een vliegen/dazen probleem wegens een fjord die er panisch voor is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:57

Geen scherpe foto, maar dit gebeurde met mijn epics die gebruikte voor de achterhoeven.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:06

Ja dat gaat op sandalen lijken :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:13

Ach hoefschoen met extra ventilatie. :+

Sommige mensen moeten een afrolpunt eraan vijlen, maar dat is hier niet nodig. :+

Zal vanavond als ik het niet vergeet eens foto's maken van mijn gloves voor en achter. Het is jammer dat hij met deze schoenen 2 verschillende maten heeft anders had ik kunnen zeggen achter gaat naar voren en de voor naar achter.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:10

Wat later dan de bedoeling was, maar ja.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Misschien is het wel al te zien welke voor gebruik worden en welke achter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:38

Ja dat is wel te zien :D

Overigens heb ik vandaag mijn nieuwe replacement gaiters ontvangen. Echt een super service. Kan deze zaak zeker aanbevelen :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:30

Ik heb net een paar gloves besteld.
Ik ben benieuwd... :=

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:29

Ik heb net twee gewone easyboots besteld.
Ik wilde eigenlijk graag de gloves, maar na meten bleek de kleinste maat net twee mm te breed dus ik durfde het niet aan. Ook omdat Eli best ronde hoeven heeft dus dat ook al een twijfel puntje is of het past. Dus eerst maar eens kijken of deze passen en misschien als zijn hoeven weer wat langer zijn (zijn nu naar mijn mening net iets te kort geworden, daarom loopt hij denk ik ook niet lekker) nog eens meten. En anders afwachten of ze de gloves nog kleiner gaan maken.

criollofan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:18

Hallo,hallo

Ik ben ook bezig voor hoefschoenen aan te schaffen maar wat ik me nu afvroeg is, zijn er ook verkopers/leveranciers of wie dan ook die hoefschoenen ter beschikking stellen zodat je ze eerst kunt uit proberen???

groetjes criollofan

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:47

Mijn gloves zijn aangekomen!
Vanavond proberen! *\o/*

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:34

Nog steeds *\o/*

Hoewel we niet zo ver gekomen zijn...
Na een super-start in racegalop raakte het andere paard een schoen kwijt(Marquis) en hebben we de avond verder doorgebracht met zoeken :roll:
Niet gevonden... |(

Maar de gloves onder een opgewonden hengst in de struiken en rotsen zijn keurig blijven zitten!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:26

Super. +:)+

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:02

Mijn Bares zijn binnen! Ja, ik ben maar een klein beetje koppig, ondanks afraden links en rechts, ging toch mijn voorkeur uit naar dit model. En raad eens? Met groot (en extreem lief) paard gaan ze prima uit en aan. Eerst met de schroefjes los om te bepalen waar die zouden moeten komen, en vervolgens met schroefjes vast op de goede plek (it fits like a glove :D ) was 't even sjorren en voìla.

Bij het meten vielen beide achterhoeven in verschillende maten (4 en 5) en ook niet netaan, maar allebei in 't midden van de range. Dus ik van elke maat één besteld. Maar maat 5 bleek toch echt te groot, vertelde 't paard heel braaf. Maat 4 zat prima aan de hoef waar ie voor besteld was, en eigenlijk ook goed aan de grotere hoef. Alleen maak ik me daar een beetje zorgen dat de backstrap misschien te strak is.

Zijn er geen negatieve ervaringen mbt het weghalen van de backstrap? Want 't geval zal er toch niet voor niks zitten... Ik heb de tweede maat 4 al besteld :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:03

Ik heb geen bares, maar de epics waar ik de backstrap uit gehaald heb. Waarom weet ik niet helemaal, maar mijn paard kreeg behoorlijke 'sneden' in zijn hielen. Je kon precies zien waar de strap liep, daar schuurde de hoornlaag helemaal los zodat je een soort flare kreeg zeg maar. Backstraps eruit gehaald, maar toen waren ze eigenlijk te ruim. Dus toch maar de tapers besteld, die speciaal bedoelt zijn om in de schoen te doen als je de bakcstrap eruit haalt. Probleem opgelost.

Die dingen zitten er niet voor niks in, aan de andere kant hebben ze ook niet voor niks reparatiesetjes voor als je ze eruit wil halen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:01

Ik zit te twijfelen over hoefschoenen bij mijn hafje. Ze heeft van zichzelf een vrij dunne zool, en wordt snel gevoelig buiten.
Er zijn alleen een paar dingen waaraan ik twijfel. Ze slijt haar achterhoeven aan de buitenkant meer af dan de binnenkant, en ik ben erg bang dat ze heel die hoefschoen scheef slijt. Ook billiardeerd ze met haar achterbeen; ze zet hem eerst op de grond en draait hem dan nog een stukje. Ik ben een beetje bang dat ze met een stroeve hoefschoen de boel gaat overbelasten omdat die hoef dan niet meer draait op de grond.
Heeft er iemand ervaring met hoefschoenen bij een paard met afwijkende beenstanden en bewegingen?

Ik ga uiteraard ook nog overleggen met mijn smid. Als ik naar buiten ga, is het meestal veel over de verharde weg in een kalm tempo met af en toe een galopje in de berm. Madam loopt zowiezo niet al te hard als ze dat kan vermijden :D . Ik kom niet veel op mulle of modderige ondergrond. Ik had zelf de easyboot glove in gedachten. Iemand nog ideetjes of tips?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:58

criollofan schreef:
Hallo,hallo

Ik ben ook bezig voor hoefschoenen aan te schaffen maar wat ik me nu afvroeg is, zijn er ook verkopers/leveranciers of wie dan ook die hoefschoenen ter beschikking stellen zodat je ze eerst kunt uit proberen???
groetjes criollofan

Ik ken deze leveranciers niet. Ik heb zelf ook 3 verschillende gehad, mijn tip is: koop eerst wat tweedehands als dat kan, ben je niet de hoofdprijs kwijt voor iets wat misschien niet ideaal voor je is. In engeland en duitsland hebben ze wel testsets.

@jodi: balen zeg, van de marquis schoen! Ik heb ooit mijn easyboots new range verloren in het ijsselmeer. Uiteindelijk was de dag erna een schoen aangespoeld en de andere was weg. Dat was ook echt oliebol!

@hester: Hopelijk bieden die schoenen jou wat je zoekt, Eigenwijs zijn we hier allemaal anders zouden we niet met schoenen rijden!

@petra_o: Legitieme redenen zowel om hoefschoenen wel te doen als niet te doen... Het slijten zou ik me alleen juist niet zo druk om maken, mijn ervaring is dat de hoefschoenen niet zo snel slijten. (los van een paard dat zijn achtervoeten echt niet optilt en de toon erafslijt) Wellicht dus juist wel goed voor zijn benen om rechter te blijven staan? Wat betreft het draaien snap ik je overwegingen. Ik zou advies vragen aan bv klaas van natuurlijk ruiterschap.

Mijn gloves gaan lekker, vanochtend nog met de wagen gereden met schoenen aan. (voor, achter heb ik nooit schoenen want die hoeven doen het goed) Ik had een tijd voor 2 verschillende maten maar die grootste verloor ik de laatste tijd. Ik heb nu 2 dezelfde schoenen. Maar ik merk dat het best wat moeite kost de schoen aan te doen op de hoef die echt precies past en zeker niet groter moet zijn. Moet ik echt wel even netjes werken. maar het uittrekken gaat in ieder geval beter dan bij de epics wat mij betreft.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:27

@ranki: Ik ga zoiezo overleggen met mijn smid. Hij is ortophedisch smid en doet ook kunsstofbeslag. Ik denk dat er voor kunsstof beslag dezelfde bezwaren opgaan als voor hoefschoenen. Hoe glad of stroef is zo'n schoen eigenlijk van onderen? Stroever dan de blote hoef?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:33

Niet zo glad als een ijzer iig :)
Maar op een ijzige ondergrond zijn ook schoenen glad.

Als je aan 'beslag' denkt, lees je dan ook eens in over spuit'ijzers'. Voordeel van een ijzer zonder de nagels :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:56

Ik zit nogsteeds in dubio.
Ben er vandaag achter gekomen dat ik op de nieuwe stal ook prima met Silence door het dorp kan. Dat hij daar juist nog relaxer was dan richting de bossen. Dus we zullen nu wel meer over de weg gaan rijden dan gepland.
En tja, dan komen we toch uit bij bescherming voor z'n hoeven.
Ijzers wil ik niet. Hoefschoenen hebben mijn voorkeur.
Maar ben zo bang voor schuren...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:14

DubbelDun schreef:
Niet zo glad als een ijzer iig :)
Maar op een ijzige ondergrond zijn ook schoenen glad.

Als je aan 'beslag' denkt, lees je dan ook eens in over spuit'ijzers'. Voordeel van een ijzer zonder de nagels :)

Maar glijd het een een beetje door bij het lopen? Of is het echt zo stroef dat de hoef niet door kan glijden? Ik wil haar liever niet meer op beslag, en mijn smid heeft haar ook liever blootsvoets. Ze heeft veel problemen met haar benen gehad, en op blote voetjes doet ze het nog het best. Mijn smid doet ook plakijzers, zelfde idee als spuitijzers. Hij is er erg enthousiast over, maar ze zijn wel erg duur... Dan heb ik liever een hoefschoen die wat langer meegaat.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:46

@silence: ik heb nog nooit last gehad van schuren. Ik zou dan de eerste tijd korte ritjes maken. Mocht het gaan schuren dan merk je dat echt wel snel genoeg.
Zelfs met uren door mul zand schuren mijn schoentjes niet.

@petra_o: heeft arabesk niet filmpjes ook van hoefschoenen? Zou je eens kunnen zoeken op youtube. Ze zijn er wel.
Het glijd inderdaad een beetje door, niet enorm.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:32

@Petra_O : spuitijzers glijden net zo als gewone ijzers, maar het is idd duur. Hoefschoenen gaan langer mee en zijn dus in gebruik veel goedkoper.