Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Horseman2008 schreef:@scoxxx, *grinnik* blijkbaar heb je dan toch de boeken van H.Strasser niet echt begrepen. Mijn ervaringen betreffende die methode zijn alleen maar positief. En het zijn er meer dan 1, ook meer dan 10.
scoxxx schreef:[knip]
5. de hoeven zijn veel te vol. M.n. de achterhoefjes. Kenmerkend voor slecht bekapwerk en groot risico tot dubbele zool.
Arabesk schreef:Strasseren vind ik persoonlijk meer geschikt voor ernstige gevallen, ik zie het meer als een medische bekapping. Voor een redelijk normale gezonde hoef, kies ik liever voor natuurlijk bekappen.
scoxxx schreef:Daar heb ik wel meerdere malen van gehoord, een dubbele zool, wat houdt dat precies in?
Horseman2008 schreef:@Sizzle, Als je bekijkt hoe hoefmechanisme werkt en waarom, zul je opmerken dat, als de zool te vol is en dus het afdalen van het hoefbeen in de weg staat, je het antwoord zelf kunt zien.
Citaat:Natuurlijk moet een zool nooit te dun gesneden worden. Ik zou adviseren dit door iemand te laten doen, die weet waar hij/zij mee bezig is. Helaas zijn er veel te veel mensen, die niet snappen, dat je met een levend wezen niet moet experimenteren.
Citaat:Betreffende de boeken zou ik je willen aanraden, er gewoon eens een stukje in te lezen.
Hephaistos schreef:Zijn foto's van onbekapte hoeven ook goed?<-- Zo zag ik er ongeveer uit toen ik dit beestje onder handen kreeg.
Aimee schreef:Hephaistos schreef:Zijn foto's van onbekapte hoeven ook goed?<-- Zo zag ik er ongeveer uit toen ik dit beestje onder handen kreeg.
Da's echt drama!
Hephaistos schreef:Zijn foto's van onbekapte hoeven ook goed?<-- Zo zag ik er ongeveer uit toen ik dit beestje onder handen kreeg.
Sizzle schreef:jammer dat zoiets niet gewoon in de bieb staat, maar ik zal eens stiekum in een hoekje gaan staan als ik het ergens vind bij een boekhandel.
"Voorvoeten"
Achter:
Horseman2008 schreef:Sizzle schreef:jammer dat zoiets niet gewoon in de bieb staat, maar ik zal eens stiekum in een hoekje gaan staan als ik het ergens vind bij een boekhandel.
Als je me zegt welk thema jou interesseerd, kan ik wel een paar pagina's voor je inscannen en je mailen.
Sizzle schreef:Wat ik heel interessant vind is bijvoorbeeld het effect van de vorm van de voet op de beweging, maar ook omgekeerd. Ofwel kun je een dier economischer of juist spectaculair laten bewegen door de voetstand (zoals een lange teen een verder grijpend voorbeen kan veroorzaken) te manipuleren.
Hephaistos schreef:lange teen een verder grijpend voorbeen kan veroorzaken) te manipuleren.
fransje23 schreef:Dat doen ze soms ook bij dravers in Nederland. Of het echt nut heeft weet ik niet. Nu hebben dravers trouwens toch al vaak de neiging om een lange teen te krijgen.
Sizzle schreef:Om even een ander onderwerpje aan te snijden mbt het volle voetje van hierboven. Bekappers die voorstander zijn van een volle zool geven vaak aan dat ze dit doen ter voorkoming van bijv. zweren, terwijl de uithollers (niet overdreven natuurlijk) dit doen om dezelfde reden. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik die zelf liever geen volledig dichtgegroeide zool omdat het naar mijn idee de doorbloeding verminderd en het gevoel daarmee ook.
Sizzle schreef:Bekappers die voorstander zijn van een volle zool geven vaak aan dat ze dit doen ter voorkoming van bijv. zweren, terwijl de uithollers (niet overdreven natuurlijk) dit doen om dezelfde reden. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik die zelf liever geen volledig dichtgegroeide zool omdat het naar mijn idee de doorbloeding verminderd en het gevoel daarmee ook.