Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hier zie je dat de hielen ook weer te lang zijn (oranje) en de steunsels (rood) ver overgroeid zijn, wat gaat zorgen voor kneuzingen in de hoef en gevoelig lopen. Bovendien loop je de kans dat de diepe buiger wordt beschadigd op deze manier.Groen geeft aan dat de witte lijn verbreed is, wat zorgt voor gevoeligheid bij het lopen op harde ondergrond.
KellyDV schreef:@Arabesk
Geweldig dat je er voor bent gaan zitten, echt super gewoon!!
Als de blauwe lijn van de hoef de hoef moet zijn, zijn ze dan niet te kort?
Ze is nu best gevoelig op de hoeven en op harde volte onregelmatig (rontgenfoto's zijn goed)
Of komt dit juist door dat ze te lang zijn?
Edit:Citaat:Hier zie je dat de hielen ook weer te lang zijn (oranje) en de steunsels (rood) ver overgroeid zijn, wat gaat zorgen voor kneuzingen in de hoef en gevoelig lopen. Bovendien loop je de kans dat de diepe buiger wordt beschadigd op deze manier.Groen geeft aan dat de witte lijn verbreed is, wat zorgt voor gevoeligheid bij het lopen op harde ondergrond.
KellyDV schreef:@Koper
Ze komt net van Kuil af waar veel Suikers in zit (wegens Insulineresistentie krijgt ze nu Hooi).
Welke rode plekken bedoel je?
@Rianne11_42
Als de Teer een beetje er af is kan ik wel weer even foto's maken en dan ook goed schoon maken.
Moet ik dan aan de Hoefsmid vragen of de Steunsels korter gemaakt kunnen worden?
Is CTC goed nu? Of moet ik Groene klei halen?
(Heb niet heel veel verstand van de hoeven)
Arabesk schreef:Paarden gaan vaak onderstandig staan, wat ook te zien is op de laatste foto met de ijzers, de onderbenen staan naar achteren tov de schouder.