Met nieuwe mesjes de steunsels weggehaald die een stukje over de zool waren gaan groeien (hier kwam ik pas achter toen ik bezig was), kan dit de reden zijn dat de straal, en de hoef op zich niet breder wil worden?
Nu zaten er onder het bovenste laagje straal dus een soort van gaten? Haar straalgroeven naast de stralen zijn heel diep, ik denk zo'n 1,5-2 cm. Het leek dus dat de straal breeder was geworden, maar dat was alleen het bovenste laagje van ongeveer een mm dik.
Ik heb even een doornsnede getekend hoe het er bij haar dus uitziet. Haar straal is aan de onderkant ontzettend smal en alleen het bovenste dus breder, wat ik eraf heb gesneden om het schoon te houden en omdat er wat flapjes aanzaten, dat is het groene en de blauwe stippels waar ik het heb weggesneden. Het rode zijn de steunsels, er zitten dus grote holtes naast de stralen. Het zou vanaf het paarse moeten groeien lijkt mij, maar dat gebeurt dus niet.

Ik ben vergeten foto's te maken van de onderkant, toen had ik er al hypozin opgesmeerd, dat kan ik morgen wel doen als het dan duidelijker is

Het gaat om een minipaardje, achter heeft ze prima brede stralen zonder verassings-gaten eronder, heel gek dat het aan de voorkant niet wilt groeien, links is het trouwens erger dan rechts.
Verder loopt ze prima en galoppeert uit zichzelf ook over het harde, het lijkt mij niet dat ze er last van heeft en misschien hoort het gewoon bij haar, maar ik vind het een beetje gek.
Foto beetje schuin van de zijkant

Foto recht van voren