Jotoma schreef:@meert: rechts is zn goeie kant, links blijft hij veel ribbiger. En als je nog zo duidelijke de ribben kan zien, vind ik ze te mager. Voelen oke, maar zien is een no go.
Ik heb zijn hooi nog niet laten analyseren, maar ik ga er vanuit dat hij te weinig eiwitten binnen krijgt. Het grote probleem is dat hij van bijv. lucerne en wheypoeder gaat schuren, ik vrees dat dit afkomstig is van de eiwitten. Hij heeft nu een half jaar op rust gestaan, waarvan 3 maanden maar 6 kilo hooi per dag en verder niets (k&*^&% weegschaal!). Dus het te weinig voer is een combi van de schraalheid en arme bespiering.
Dus dat vind ik lastig. Want op gras komt hij niet meer, dus moet het uit hooi en aanvullend voer, maar dat is dus lastig bij hem.
Dus als daar nog suggesties voor zijn.
Ondanks dat je links wat de ribben ziet, vind ik je paard niet mager. Paarden met een HB verleden kan je beter zo hebben dan zoals je paard op 26 juni was. Het enige wat meer zou mogen zijn de spieren. Hoeveel werkt je paard? En is hij IR? Hier goede ervaring met iedere dag een handje Pavo Topsport te voeren, maar dat zou ik niet zo snel aan een IR-paard geven. Andere optie is spirulina.