Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Meert schreef:Moonfish, ik zou het wandelen/beweging geven in deze acute fase even laten. De hoeven hebben rust nodig.
moonfish13 schreef:Meert schreef:Moonfish, ik zou het wandelen/beweging geven in deze acute fase even laten. De hoeven hebben rust nodig.
Hij is niet acuut bevangen als in niet meer lopen, hij heeft zeker op het zachte nooit slecht gestapt bijvoorbeeld.![]()
Hij heeft ook niet constant pijnstilling nodig gehad, alleen af en toe.
Die galopsprong was ook onverwacht dat ik dacht: ok..
Ofwel hij moet nu gewoon aan een touwtje zodat hij gewoon blijft stappen.
Het stappen doet hem qua lopen ook wel heel goed, je ziet per keer stappen dat hij op het harde beter gaat lopen, beweging is imo cruciaal in dit geval.
Hij staat gelukkig ook naast de binnenbak, dus we hoeven niet veel over harde ondergrond om daar te komen.
Meert schreef:moonfish13 schreef:
Hier staat een goed overzicht waar je op moet letten voordat je een paard met HB weer beweging gaat geven:
https://www.ecirhorse.org/DDT+E-exercise.php
Beweging kan heel erg funest zijn tijdens HB. Je kan ze beter eerder wat te lang rust geven dan te kort.
Pol1, is er bij je merrie gekeken of er mogelijk abcessen in de hoeven zitten? Dat wil nog weleens voorkomen na HB.
Babyyentje schreef:Kurkuma ? Gewoon de poeder wat wij ook eten ?
Ga ik dat ook geven door haar marstall vito als dat ontstekings remmend werkt