Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjo89 schreef:Andere smid zoeken die recht bekapt.
Safiera schreef:Mijn pony staat met zijn voorhoeven zo scheef. Mijn smid zegt dat je dat alleen kunt corrigeren tot een bepaalde leeftijd. Bij mijn pony slijt het ook altijd zo af. Denk niet dat je iets moet willen veranderen aan een stand zoals deze. Misschien forceer je juist dingen met ' recht' bekappen en een ijzertje.
Sardis schreef:Marjo89 schreef:Andere smid zoeken die recht bekapt.
Hij heeft al meerdere hoefsmeden gehad, maar steeds werd er gezegd dat het onder andere zijn stand is en dat het heel langzaam aan wegtrekt (bij de juiste bekapping idd).
Ik zal morgen dus nog even een foto van de andere zijde van de hoef maken, want daar is het beter zichtbaar, het is namelijk niet alleen zo dat de enen kant van de hoef hoger is dan de andere, maar de enen kant is ook een stuk langer dan de andere kant.
Libera schreef:Kom even binnenvallen met wat vraagjes...
Ik heb het idee dat mijn paard wat last heeft van white line diseaseSmid heeft er verder nooit iets over gezegd, vraag hem wel altijd of alles in orde lijkt. Mijn paard word de helft van de tijd overgeslagen met bekappen, omdat de smid hem vervelend vindt.
Mede hierdoor ben ik nu op zoek naar een nieuwe hoefsmid ( wat nog niet zo makkelijk is hier).
Ik zal morgen even proberen om zijn hoeven op de foto te zetten, hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik op moet letten met uitzoeken van nieuwe smid.
Verder advies hoe ik mijn paard braver krijg met bekappen zijn uiteraard ook welkom. Huidige smid eist dat hij verdooft word om te bekappen , ijzers willen ze niet eens proberen. Probleem is dat hij zijn voet wegtrekt overigens. Moeilijk want bij mij doet ie het niet
Libera schreef:Verder advies hoe ik mijn paard braver krijg met bekappen zijn uiteraard ook welkom. Huidige smid eist dat hij verdooft word om te bekappen , ijzers willen ze niet eens proberen. Probleem is dat hij zijn voet wegtrekt overigens. Moeilijk want bij mij doet ie het niet
Sardis schreef:Safiera schreef:Mijn pony staat met zijn voorhoeven zo scheef. Mijn smid zegt dat je dat alleen kunt corrigeren tot een bepaalde leeftijd. Bij mijn pony slijt het ook altijd zo af. Denk niet dat je iets moet willen veranderen aan een stand zoals deze. Misschien forceer je juist dingen met ' recht' bekappen en een ijzertje.
Oke, dankjewel.
Maar worden de pezen niet verkeert/overbelast door zijn scheve hoeven niet te corrigeren?
Cardy schreef:De reden van het zooltje is omdat ze ook hoefbevangen is geweest linksvoor door de schimmel (i.c.m. een gekanteld hoefbeen) en beide zolen waren zeer gevoelig/pijnlijk. Vandaar eerst ook de siliconen.
Ze had hele ernstige white line disease Terpentijn (zo fijn om eindelijk in verleden tijd te kunnen praten!). Ze hebben tot aan de kroonrand weg moeten halen en het gat wat je ziet is daar dus nog een overblijfsel van. Rechtsvoor is nu eindelijk weer helemaal heel en denk dat linksvoor bij de volgende bekapping helemaal goed weer is. Zo zag het eruit:
[ Afbeelding ]
En de afbeelding in groter formaat: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NWVRPO6X.jpg
Cardy schreef:Ziet er interessant uit Sheeltje2, heb ze nog niet eerder gezien!
Ben erg benieuwd wat jullie van de hoeven van mijn paard vinden:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]