Jotoma schreef:@pol1: het is toch een ontsteking in de hoef die een kanteling als gevolg kan hebben? Dus ook zonder kanteling kan je van bevangenheid spreken denk ik.
Daar zit idd ook logica in..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Babyyentje schreef:pol1 schreef:Denk idd dat daar de ernst zit: de mate van kanteling! Je mag dan ook god op blote knieën danken als je paard in fase 1 blijft! Vraag me ook af of je eigenlijk wel van hb kan spreken als je geen kanteling hebt..?
Lees van diverse mensen dat ze paard binnen aantal wkn alweer op de wei hebben?? Mijn DA vindt dat echt niet goed!
Die van mij mocht op de wei met een korfje op
Paddock verveelde zich na 14 dagen ze werd steeds depresiever dus na overleg mocht ze op een korte wei
Die van ons had geen kanteling ze had een hoeflederhuid onsteking
bcd94 schreef:Hier gaat onbeperkt hooi ook prima, het is wel heel arm hooi want mijn pony is echt heel snel te dik. Ik merk dat nu ie niet gereden word hij toch wel weer wat dikker word. Maar de hoeveelheid die hij met onbeperkt hooi opeet is eigenlijk helemaal niet veel meer dan toen ie nog 4x per dag kreeg. Ook heeft hij altijd stro tot zn beschikking daar knabbelt ie soms ook wel is wat aan.
Wij hebben wel een slowfeeders zodat ze er langer mee bezig zijn en ook veel minder knoeien.
Mijn pony staat nu weer een uur per dag op de wei met graasmasker en dit ging erg goed. Tot donderdag de hoefsmid geweest is nu loopt ie weer niet helemaal goed erg stijf en gevoelig vooral op het harde, de hoefsmid heeft zn hoeven iets rechterop gezet dus ik hoop dat het daardoor komt.
Meer paarden die een terugval hebben na het bekappen?
pol1 schreef:Maar zit er een kanteling kristelhans?
pol1 schreef:Wwlkom femke!
Als je terug leest kom je diverse verhalen hierover tegen.
Vanwaar nu al de foto? Mijn DA raadde aan om pas na 4 wkn foto te maken omdat er tijdens de aanval nog van alles kan gebeuren qua kanteling..
kristelhans schreef:Ik twijfel echt niet aan mijn smid, alles gaat in overleg nav röntgenfoto's. De smid werkt ook op de kliniek. Denk dat ieder paard anders reageert. Op naar herstel!
horsez_7 schreef:pol1 schreef:Wwlkom femke!
Als je terug leest kom je diverse verhalen hierover tegen.
Vanwaar nu al de foto? Mijn DA raadde aan om pas na 4 wkn foto te maken omdat er tijdens de aanval nog van alles kan gebeuren qua kanteling..
oke zal even terug lezen.!!
ja ze is nu ongeveer 4 weken hoefbevingen maar ik ben pas een week begonnen met youtube!
maar weet iemand hoe lang het duurt voordat je weer kan rijde als je paard een ontsteking heeft in de hoeven?
liefs femke