eiber schreef:geerke schreef:dit paard heeft helemaal geen hielen...
![]()
Hoezo????
de versenen zijn erg laag bedoel ik....hij loopt op de ballen van zijn hoef.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eiber schreef:nombrado schreef:Een andalusier kan namelijk gewoon een kruising zijn van alles en nog wat.
Wat dus weer van invloed is op de bouw /stand hoeken en gewrichten en de mate van steilheid van de hoef.
Vandaar dat ik een foto vroeg van het hele paard.
De stand van de hoef en de hoogte van de hiel heeft alles met de bouw van het dier te maken.
Zo heb ik een foto gezien van een mustang, uit het wild, die had behoorlijke versenen (hielen) vanwege zijn vierkante romp bouw. (geen foto van helaas)
Tsja, een spaans paard is voor mij een paard uit Spanje.![]()
Overigens verbaast het me niet dat je mustangs hebt met steile hoeven, ze zijn uiteindelijk kruisingen van oorspronkelijk uit Spanje ingevoerde paarden.
Laat onverlet dat een paard met steile hoeven de hielen ook op de juiste plek moet hebben: dus niet ondergeschoven. En dat is alleen vanaf de zool te zien.
Ashkerlon schreef:Waarom zou dat paard na een half uur pijn moeten hebben aan zijn voeten?
De hoeven van mijn paard zijn qua vorm en hielhoogte vergelijkbaar (http://i3.photobucket.com/albums/y79/As ... 03e427.jpg), en die loopt endurance's van 40km, inclusief de bijbehorende training (die vaak over asfalt is helaas) zonder problemen of pijn aan de voeten. En het is een prinseske-op-de-erwt type, dus die zou het toch wel laten merken.
eiber schreef:Citaat:Ik denk zelf, dat dit paard niet voor zijn lol een half uur gaat draven, want dan krijgt ie pijn in zijn voeten
Waarom denk je dat?
eiber schreef:Leek me leuk om hier te tonen, nadat er een discussie was over hoge hielen bij Spaanse paarden, die nog nooit een hoefsmid hadden gezien:
[img]http://i18.photobucket.com/albums/b125/lieszondag/10348715_765899000099618_2611700228672704698_o.jpg
De tekst die bij de foto hoort:
Beautiful, healthy hoof of a 3-year-old Andalucian gelding who lives in a small herd in a sierra of Montanchez - a biome similar to the U.S. Great Basin - in the province of Caceres in southwestern Spain where AANHCP Student Practitioner Daniela Sinecka was trimming. ("Farruco" obviously did not need to be trimmed.) (Photo by Daniela Sinecka.)
nombrado schreef:Dat doet een paard in de natuur niet....
Hooguit 10 minuutjes (spelen of rennen) ongeveer 4x per dag. Verder het bij elkaar scharrelen van eten.
Hier een filmpje van een fokker in spanje
merries worden voor de fok gebruikt. Af en toe spelen ze, en lopen dan wel 60 km , maar niet in draf of langer dan 1/2 uur. Helemaal niet als het niet nodig is (gevaar of iets dergelijks)
nombrado schreef:zeker mooie animatie! Fijn uitgelegd
Heb meteen deze filmpjes geplaatst op de fb pagina van de leden van de vereniging hoefsmeden
Bwor schreef:Ze loopt nu weer gewoon net zoals voorheen zonder ijzers, het klopt idd dat haar hoeven iets scheef staan maar ze heeft ook een beetje xbenen en haar hoeven staan iets naar binnen gedraaid. Dat struikelen kwam puur door de lange tenen, dat brokkelen dat wist ik van te voren zal een vijl kopen om het een beetje bij te houden enzoals ik het me goed herinner is het ook de bedoeling dat een paard op de zool loopt en niet alleen op de wand, de wand is volgens mij alleen ter bescherming en als daar te veel druk op komt krijg je scheuren en flares (verbeter maar als het niet klopt)