Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Storm2006 schreef:Ja bedankt! Ik ga zeker voor een second opinion dat is het minste wat ik voor hem kan doen.
Onze DA zei dat als we de Tildren behandeling wilden doen, we hem tijdens de behandelingsperiode absoluut niet even een keertje mochten losgooien, want dan zou de hele behandeling geen zin hebben. Wat dus gewoon echt inhoud minimaal 12 weken niet!
Ik hoop zo dat ik een second opinion krijg waarbij iets anders wordt beweerd.
Hij is nog veel te jong om op te geven...
Ik hoop dat het ook met jullie paardjes goed komt!
Jennyxx schreef:Storm2006: Dat is verdrietig nieuws.. Maar als je dit topic doorleest dan zijn de paarden die de botoplossende vorm van spat hebben, juist de paarden waarbij het goed kwam. Vaak met behulp van Tildren. Ik geloof dat de paarden na het infuus wel wat op rust moesten (niet tussen 2 touwtjes!) maar dat ze daarna veel mochten bewegen.
Misschien kan je dit topic even door lezen en diegene die hun paard Tildren hebben gegeven een pb-tje sturen? Zelf zou ik hem niet zonder Tildren op de wei zetten denk ik. Omdat ik veel positieve verhalen over Tildren heb gehoord en dat het de afbraak echt kan stoppen (en dus de pijn). Mijn NRPS'er stond ook te stuiteren in zijn stal toen hij op rust moest. Nadat ik een stukje wei had afgezet dat net zo groot was als zijn box, maar waardoor hij wel bij de andere paarden en buiten stond, was het over.
Maar ik ben geen veearts. Een second opinion van een veearts lijkt mij zeker het overwegen waard met zo'n jong paard.
Sterkte en succes!
Storm2006 schreef:Heb voor komende vrijdag een afspraak met DAP Bodegraven, de kliniek. Heb de foto's inmiddels ontvangen en ga deze daar laten zien voor een second opinion.
Heb nog een keer onze DA gebeld en gevraagd over de mogelijkheid van weidegang. Hij zei dat dat niet mocht zolang de ontsteking niet weg is. ZOdra die weg is zou het alleen maar beter voor hem zijn om hem op de wei te zetten. Maar we gaan dus nog wel voor een second opinion hierover.
Onze DA adviseerde wel een keer 1 tildrenbehandeling te proberen, maar hij zei in het geval van Storm is het wel te verantwoorden om hem te laten inslapen, omdat hij het echt in de ergste vorm heeft.
Als ik ook zie hoeveel pijn hij nu heeft (hij heeft wel pijnstillers) dan wordt ik echt verdrietig. Hij is gewoon echt niet happy.
Maar dat schijnt dus door die ontsteking te komen. Heeft er iemand nog tips om de ontsteking zsm weg te krijgen?
Lielle: super dat het weer goed gaat met je paard!
We geven de hoop nog niet op hoor!
Storm2006 schreef:Voor welke behandeling heb je uiteindelijk gekozen Lielle?