[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kymalin

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:29

Oke, gelukkig! Gaat je paardje alweer een beetje de goede kant op?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:31

Kymalin schreef:
Oke, gelukkig! Gaat je paardje alweer een beetje de goede kant op?

ja, maar het is er nog steeds.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:34

Dat zal ook niet van de ene op de andere dag over zijn, maar als ie alweer wat beter wordt dan gaat het in ieder geval weer de goede kant op toch?

Kiko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:30

Mijn verzorgshet heeft ook last van hoefbevangenheid erg vervelend!
ik heb haar nu op een klein stukje met kort gras! en wandel veel met haar en hou de hoefsmid er goed bij zo gaat het wel aardig nu!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:00

Sinds gisteren staat dynamiek zonder kit Nagelbijten / Gniffelen nog wel met een lerenzooltje mijn smid heeft het zo gemaakt dat het een hoefvorm is zodat ik haar rotstraal nu kan behandelen, kit doet geen goed voor pootjes heb gelijk rotstraal, nu kan het weer lekker luchten en ik kan het goed behandelen, nu maar hopen dat ze goed blijft lopen zonder kit.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:07

Ik denk dat als Dynamiek minder goed zou reageren op die leren zooltjes je dat direct wel zou zien, maar zal voor je duimen dat het goed gaat!!

Had je dit trouwens nog meegekregen??
Isapaardje schreef:
Vandaag bij René Wielens in Haaksbergen geweest.
Weer overladen met advies, informatie (in de vorm van folders) van Dodson & Horrell, Hippolyt en Agrobs, alsmede diverse proefzakjes Haha!

Ik heb Pre Alpin Aspero gekocht (ruikt erg lekker en Isabella vind het ook erg lekker), maar ook een zak Safe & Sound. René liet mij wat van het voer zien en vertelde er zo enthousiast over, dat ik het toch zelf wel eens wil uitproberen.

Voor degene die ook graag voer daar willen halen, maar het te ver weg vinden, hij heeft ook een service in goedkoop verzenden. Het kost tot 30 kg slechts 5 euro voor verzending door heel Nederland.Voor advies heeft hij graag dat mensen hem bellen ipv mailen, omdat hij dan directer vragen kan stellen om tot een goed voedingsadvies te komen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:10

Kreeg deze aanbieding van Rene al per mail 1 maand geleden.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:13

Oh.. oud nieuws dus.. Heb je dat gedaan of wordt het zakkie voer dan wel errug duur!?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:22

Heb net gelijk Rene gevraagd 2 zakken te leveren en of dat voor 5 euro bezorgt kan worden, dus wacht op een reactie van hem. Ook tevens gelijk gevraagd wanneer hij contact opneemt met mijn leverancier Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:28

Kymalin schreef:
Oh.. oud nieuws dus.. Heb je dat gedaan of wordt het zakkie voer dan wel errug duur!?

Ik was voor een zak + verzenden 22 nog iets kwijt, maar goed hier in de buurt is niks anders te krijgen en ik wou gewoon goed voer dus had het er wel voor over. Als ik met de auto daarheen rijd ben ik meer aan diesel kwijt. En ik rijd meestal verkeert Huilen van het lachen

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:32

capopjekop schreef:
Kymalin schreef:

Ik was voor een zak + verzenden 22 nog iets kwijt, maar goed hier in de buurt is niks anders te krijgen en ik wou gewoon goed voer dus had het er wel voor over. Als ik met de auto daarheen rijd ben ik meer aan diesel kwijt. En ik rijd meestal verkeert Huilen van het lachen

Staat er ook precies op de zak wat je mag voeren aan je paard per dag?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:36

Ja, maar ik voer minder, ik zou mijn shet volgens de verpakking 1 kg op een dag moeten voeren

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:44

capopjekop schreef:
Ja, maar ik voer minder, ik zou mijn shet volgens de verpakking 1 kg op een dag moeten voeren

Jeetje das veel voor een shet, ik zelf zat te denken om dynamiek een halve schep per dag te voeren, Kylamin wat geef jij aan een paard?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:55

capopjekop schreef:

Dat lijkt misschien veel maar het zijn natuurlijk geen brokken he? Het is in mijn ogen meer ruwvoer moet wat brokjes erdoor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:58

Ja dat is wel zo, maar goed heb daar op de een of andere manier geen goed gevoel bij. En ik moet zeggen dat ze er goed uit ziet, dus volgens mij krijgt ze genoeg binnen

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:04

dynamiek schreef:
Kylamin wat geef jij aan een paard?

Ik ben begonnen met 2x per dag een halve schep (da's natuurlijk geen kilo, heb het uitgewogen; 1 hele schep komt op 400 gram). Toen Kylian weer meer aan het werk ging zat ik na een paar maand op 4 scheppen maar hij viel steeds meer af. Ik zit nu op 4x per dag anderhalve schep, dus 6 scheppen per dag (= 2,4 kg per dag) maar hij is nu weer mooi op gewicht en ik wil eigenlijk weer terug naar 5 scheppen per dag.

Aanbevolen hoeveelheid volgens de zak voor een paard van 500 kg is 2,5 kg per dag, daar zit ik dus nu net onder en ik ga nog een scheppie terug. Kylian is een KWPNer van 1.65m. Daarnaast geef ik nog steeds nat hooi omdat ik oud stoffig hooi heb, maar z'n kogels kloppen niet meer dus hou ik het toch maar zo.

Kan me voorstellen dat wanneer je ongeweekt hooi geeft je met een gemiddelde KWPNer of NRPSer met een schep of 3 a 3,5 kunt volstaan.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:06

capopjekop schreef:
Ja dat is wel zo, maar goed heb daar op de een of andere manier geen goed gevoel bij. En ik moet zeggen dat ze er goed uit ziet, dus volgens mij krijgt ze genoeg binnen

Ik denk dat je gewoon met de ogen moet voeren; wordt ie te dik, voer je minder, wordt ie te schraal dan geef je wat meer. Wat ik wel weet is dat het in ieder geval veilig is om te aanbevolen hoeveelheid te voeren (zonder dus risico te lopen dat je paard de hoeveelheid D&H niet kan verwerken en dus omzet in gifstoffen). Dat vond ik wel prettig om te weten.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:19

Thnaks kymalin heb ik een beetje een richtlijn wat ik moet voeren

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:24

Graag gedaan Haha!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:49

dynamiek schreef:
Heb net gelijk Rene gevraagd 2 zakken te leveren en of dat voor 5 euro bezorgt kan worden, dus wacht op een reactie van hem. Ook tevens gelijk gevraagd wanneer hij contact opneemt met mijn leverancier Haha!

Kan ik je al vertellen dat hij dit niet doet.
Ik kocht nl. een zak Safe & Sound (18 kg) en een emmer sempercube (10 kg). Hij zei dat dit samen wel voor 5 euro verzonden kon worden, maar 2 zakken S&S niet (36 kg).
Wel kon hij eventueel een aparte regeling treffen als ik nog veel meer zakken zou gaan afnemen (voor mensen in de buurt bijvoorbeeld).
Maar ik had op dat moment even niet meer nodig voor hier in de buurt, behalve dan zelf nog een zak pre alpin van 20 kg.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:52

Van de Safe & Sound zou ik volgens de zak inderdaad 1 kg aan mijn shet moeten voeren. Ik vroeg daar René naar en hij was het daarmee eens. Het is geen krachtvoer, maar een speciaal ontwikkelt voer, met onderzochte gehaltes van alles wat er in zit. Voer je minder als de voorgeschreven hoeveelheid dan kan je paard een tekort krijgen aan bepaalde stoffen die hij juist wel nodig heeft. Voer je meer is het omgekeerd.

Ik kon me er wel wat in vinden, maar voer toch maar een handje per dag. wel krijgt ze op dit moment nog een pavo koek (al zit daar dan vrij veel suiker/zetmeel in en niet natuurlijke vitamines e.d.) Bloos

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:39

Isapaardje schreef:
dynamiek schreef:

Kan ik je al vertellen dat hij dit niet doet.
Ik kocht nl. een zak Safe & Sound (18 kg) en een emmer sempercube (10 kg). Hij zei dat dit samen wel voor 5 euro verzonden kon worden, maar 2 zakken S&S niet (36 kg).
Wel kon hij eventueel een aparte regeling treffen als ik nog veel meer zakken zou gaan afnemen (voor mensen in de buurt bijvoorbeeld).
Maar ik had op dat moment even niet meer nodig voor hier in de buurt, behalve dan zelf nog een zak pre alpin van 20 kg.

Scheve mond erg jammer dat hij dat dan niet doet.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:39

Hij moet ergens de grens trekken Clown
Normaal kost een pakketje t/m 10 kg 6,20 verzendkosten. Dus 5 euro voor 30 kg is al erg weinig. Maar misschien kan hij wel een andere leuke aanbieding doen voor verzendkosten van 2 zakken, dat weet ik niet. Maar 36 kg voor 5 euro zal niet lukken denk ik zo. Jammer ... ja dat wel, want met een kilo per dag voeren ben je na 18 dagen door zo'n zak heen hihi.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:36

romeorowan schreef:
Er is tegenwoordig ook een liksteen speciaal voor hoefbevangen paarden. Weet iemand hier hoe die heet?

Ik zag dat Divoza een grote groene liksteen heeft genaamd: Lamin Shield
Bedoel je die misschien?

Hij is voor onderhoud hoef, vacht en conditie, met honing smaak en bevat een hoog gehalte aan magnesium.

Hij is ook redelijk aan de prijs. 38 euro voor 5 kg.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:01

Ik heb al even gezocht op de website van Divoza, maar ik kan het niet vinden. Maar ik denk dat dat de liksteen is dat ik had gezien.