Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
santos schreef:rechtrichten is voornamelijk handwerk. pas later pas je het onder het zadel toe.(behalve bij Ade B)
IERTJE7 schreef:Ook ADB doet aan de hand rechtrichten. En dan bedoel ik lange lijnen. Mijn paard is eerst een keer of 2/3 gelongeerd, en daardoor ging ze aanzienlijk beter lopen. Daarna is ze er op geklommen en heeft haar onder de man verder recht ge maakt. Tja, ik denk dat het ieder voor zich is.
Needje schreef:Maar toch laat je m dus werken terwijl ie niet rad is.
Ik veroordeel overigens niet, ik probeer het te begrijpen.
Nogmaals, ik zie mijn stalgenootje echt niet met dat paard werken.
Maar toch laat je m dus werken terwijl ie niet rad is.
Ik veroordeel overigens niet, ik probeer het te begrijpen.
Nogmaals, ik zie mijn stalgenootje echt niet met dat paard werken.
cynthiar schreef:10 jaar geleden was er ook minder bekend over HKO bij dierenartsen. 15 jaar geleden gingen ze meteen naar de slager. Dus in de loop der tijd zijn er meer oplossingen gekomen. Misschien was er ook al iets eerder wat te proberen met het paard van je tante.
willeke_nijs schreef:cynthiar schreef:10 jaar geleden was er ook minder bekend over HKO bij dierenartsen. 15 jaar geleden gingen ze meteen naar de slager. Dus in de loop der tijd zijn er meer oplossingen gekomen. Misschien was er ook al iets eerder wat te proberen met het paard van je tante.
santos schreef:cynthiar schreef:10 jaar geleden was er ook minder bekend over HKO bij dierenartsen. 15 jaar geleden gingen ze meteen naar de slager. Dus in de loop der tijd zijn er meer oplossingen gekomen. Misschien was er ook al iets eerder wat te proberen met het paard van je tante.
Bij dierenartsten is er volgens mij nog niet veel veranderd. Maar hoefsmeden en anderen zijn met probeersels gekomen.
Citaat:Hij loopt weer 'goed'.....
simodi schreef:Grappig te lezen dat er toch meer paarden met HKO juist goed lopen zonder ijzers (net als mijn merrie)!
Zo zie je dat elk paard weer anders is en dat je toch echt naar het individuele paard moet kijken.
Ik las hierboven dat een kruepel paard aan de dubbele longe gewerkt wordt. Dat snap ik ook niet. Bewegen oke, aan de hand oefeningen doen prima en misschien stappen etc onder het zadel, maar juist op een cirkel werken met zere voeten snap ik dus niet ...
Toen ik uiteindelijk voorzichtig weer begon te werken met mijn merrie aan de longe heb ik daarvoor de hele bak gebruikt om zoveel mogelijk rechtuit te laten lopen, in de bochten was ze veel slechter. Dus om aan de longe te beginnen met rechtrichten zie ik ook ziet zo zitten.