Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:10

In de mail stond dat je de sideclips moest controleren en als het niet goed was kreeg je nieuw toegestuurd.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:14

Is er iemand die ze al heeft gebruikt op een flinke buiten rit?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:18

Ik heb ze ook een bericht gestuurd met de vraag op welke manier ze versturen,op backer nr,maat, of land....kreeg geen concreet antwoord terug alleen dat ik me geen zorgen hoeft te maken en dat als ze verstuurd zijn je een mail met track and trace krijgt.
Dus voor mij nog steeds een grote vraag,iig niet op backers volgorde.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:41

Ik las net dit op hun facebook in de comments:
Liebe Karin, Die Bestellungen wurden wie bekannt gegeben als Liste chronologisch sortiert und aufbereitet an die Spedition weitergegeben. Wir bitten euch um Verständnis, dass wir auf die weitere Vorgehensweise der Spedition derzeit keinen Einfluss haben. Es gehen über 7.500 Bestellungen raus und alle werden nach und nach von der Speditionsfirma abgearbeitet. Herzlichen Dank und Alles Liebe! Wir freuen uns, wenn ihr alle eure Horserunners in Händen hält. Frohe Ostern!

Effe met FB translate:
Lieve karin, de bestellingen werden gegeven als een lijst gesorteerd chronologisch en verwerkt naar het verzending bedrijf. Wij vragen u te begrijpen dat wij op dit moment geen invloed hebben op de verdere aanpak van de onderneming meer dan 7.500 bestellingen en dat alles door de expediteur wordt verwerkt. Dank u en alle liefde! We zijn blij als jullie je paard in handen houden. Fijne pasen!

Vind ik eigenlijk slechte service :o Als je ze verzendt op 28 maart, doe dan alles in één keer. Of werk idd met de backer nummers - first come first served. Nu is het zo'n boeltje, de ene heeft ze al, de andere niet. Ik had graag al gepland met mijn bekapper, maar ik heb dus totaal geen idee noch overzicht hoe of wanneer. Beetje jammer.. Achja, ze zullen het wel niet simpel hebben idd..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:30

Ik vind persoonlijk dat daar wel erg veel ophef om gemaakt wordt. Wat maken die paar dagen nou nog uit op al die maanden wachten.
Je kunt toch niet echt verwachten dat ze al die pakketje weer gaan uit sorteren en op volgorde of allemaal tegelijk de deur uit gaan doen :+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:40

Tja ik ben na 2 jaar het wachten gewoon een beetje beu. :o :') Ik haat zo'n vaag gedoe.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:45

Hier zijn ze dus wel verzonden maar nog niet binnen, dus dat zegt ook niet alles.
Ze zijn al sinds 6 april in NL en 3 april verzonden.

speedfiets, voor echte ervaringen denk nog even wachten, ze zijn nog amper binnen. ;)

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:47

Ik wil ze graag op wedstrijd gebruiken omdat mijn paard gevoelige zolen heeft.
Hij staat sinds januari blootsvoets omdat er geen ijzer onderkant omdat de wand te dun is .
Plakken is ook geen opties want hij trapt in de wei heel snel zijn ijzers af.
Ik heb met rijden nu nog schoenen aan maar dit mag niet op cc.
Vandaar

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:16

Jeetje, ik heb net even de instructiefilmpjes bekeken maar het is toch wel een stuk ingewikkelder geworden dan het eerste principe dat ik gezien heb :wow: zeker als je een onrustig paard hebt lijkt me dit een behoorlijke uitdaging.

Ze zien er wel echt goed uit. Er komen nu langzaamaan wat filmpjes op youtube, die zien er ook goed uit. O.a. één waarbij ze er expres met een auto overheen reden :') ze zijn in ieder geval wel sterk.

Ben wel heel benieuwd hoe dat megalock tape zich in de praktijk houdt. Ik twijfel ook nog steeds of ik moet wachten en dan voor de Megasus moet gaan of toch naar hoefschoenen moet gaan kijken... Hopelijk komen er binnenkort ook 'doe het zelf' filmpjes van het op maat maken e.d., ben heel benieuwd hoe 'de gewone mens' het doet en of dat een beetje makkelijk gaat. En ook hoe het met uitleveren verder zal verlopen :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:26

Ik ga het filmen van hoe de gewone mens het doet. Maar ik heb ze nog niet binnen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:29

Fortitude schreef:
Jeetje, ik heb net even de instructiefilmpjes bekeken maar het is toch wel een stuk ingewikkelder geworden dan het eerste principe dat ik gezien heb :wow: zeker als je een onrustig paard hebt lijkt me dit een behoorlijke uitdaging.

Ze zien er wel echt goed uit. Er komen nu langzaamaan wat filmpjes op youtube, die zien er ook goed uit. O.a. één waarbij ze er expres met een auto overheen reden :') ze zijn in ieder geval wel sterk.

Ben wel heel benieuwd hoe dat megalock tape zich in de praktijk houdt. Ik twijfel ook nog steeds of ik moet wachten en dan voor de Megasus moet gaan of toch naar hoefschoenen moet gaan kijken... Hopelijk komen er binnenkort ook 'doe het zelf' filmpjes van het op maat maken e.d., ben heel benieuwd hoe 'de gewone mens' het doet en of dat een beetje makkelijk gaat. En ook hoe het met uitleveren verder zal verlopen :')

Het is niet ingewikkeld hoor, wel veel handelingen. Een paard wat rustig blijft staan en ook een aantal keren zijn voeten op wil tillen is wel zo handig. Als je paard onrustig is zou ik het in meerdere fases opdelen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:39

Ben echt heel benieuwd!!
Reden dat ik ze wil ipv hoefschoenen is dat de mijne 24/7 buiten loopt en dat is in de natte periode dus eerst voeten/haren schoonmaken met water en dan pas schoenen aan.
Zou toch fijn zijn als ik geen schoenen meer aan hoef te trekken over natte voetjes.
Heb wel alleen voor voor besteld aangezien hij waarschijnlijk achter een kleinere maat nodig heeft en hoop dat die nog gaan komen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:08

ik ben benieuwd of de klitteband strips goed houden als je paard veel in de blub staat.

Je zal de hoeven toch schoon moeten maken voor gebruik.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:15

Ja dat snap ik maar ze gaan niet over een natte kroonrand/bal.

Moneymaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:23

Delphi2 schreef:
Fortitude schreef:

Het is niet ingewikkeld hoor, wel veel handelingen. Een paard wat rustig blijft staan en ook een aantal keren zijn voeten op wil tillen is wel zo handig. Als je paard onrustig is zou ik het in meerdere fases opdelen.

Ik heb een jong paard, dus ik zal het wel in stukjes opdelen. Vooral dat stukje op de instructiefilmp waar het paard zijn hoef op de grond heeft staan en je de clipjes aan moet tikken, lijkt mij wel een uitdaginkje....

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:42

Ik heb ze binnen!!

Maar is niemand opgevallen wat er op staat???

Namelijk: WINTEREDITION

Wat heb ik daar nu aan? Het is verdorie April!
te gebruiken onder de 10 graden -:(-

En als ik lees dat je paard braaf moet staan....dat wordt ook een probleem bij mijn jonge paard, die al schrikt van klittenband |(

Ik ga straks even op FB kijken bij diegene die ze al om heeft!

ik was trouwens nummer 345 die ze bestelde geloof ik.

Nou ik heb gemengde gevoelens ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:27

Voor een smid (die ook kunstof beslaat) is het op maat maken een fluitje van een cent denk ik

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:52

Ja die wintereditie zag ik ook, ik gebruik ze toch ondanks de zomerse temperaturen ;-)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:53

Anoniem schreef:
Voor een smid (die ook kunstof beslaat) is het op maat maken een fluitje van een cent denk ik

Het is niet moeilijk maar wel arbeidsintensief, en je moet de juiste gereedschappen wel allemaal bij je hebben.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:01

Ik heb ze ook binnen. Binnenkort eens verdiepen. Ze lijken best ruim.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:13

Ik heb ze nog niet binnen maar ik heb gemaild om te vragen wat dat inhoudt, Winter Editie.

Zou toch wel heel bizar zijn, als er zomer en wintersoorten zijn en dat ze dat niet op hun site gezegd hadden en bij bestellen heb ik het ook niet gezien.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:57

Wat leuk dat er nu steeds meer pakketjes binnenkomen!

Dat over de wintereditie is ook op facebook al langsgekomen en daaruit begrijp ik dat je deze gewoon voor alle temperaturen kan gebruiken. Megasus reageert in het Duits:
Citaat:
Ihr habt recht, die Bezeichnung “Winter Edition” ist ein wenig irreführend. Sie bezieht sich auf die Materialzusammensetzung. Die Schleife auf euren Megasus Packages, auf der Winter Edition steht, wurden bereits vor einigen Monaten fertiggestellt, noch bevor die Materialzusammensetzung endgültig feststand. Wir haben das Material so angepasst, dass es für eine breites Spektrum an Temperaturen geeignet ist, haben aber für besonders hohe Temperaturen eine Sommer Edition angedacht. Das bedeutet: Ihr könnt die Winter Edition ohne Zweifel nutzen - auch bei höheren Temperaturen. Dieses Material hat sich bei uns hervorragend bewährt und ist auch in Sachen Abrieb so überzeugend, dass es aus unserer Sicht die aktuell beste Version ist.
Danke, dass ihr uns darauf aufmerksam macht - wir geben uns größte Mühe und werden die Info zu den Materialien updaten. Alles Liebe von eurem Megasus Team

Google translate:
Citaat:
Je hebt gelijk, de term "winter editie" is een beetje misleidend. Het verwijst naar de samenstelling. De lus op je megasus pakketten, op de winter editie, werd een paar maanden geleden voltooid voordat de compositie eindelijk af was. We hebben het materiaal aangepast zodat het geschikt is voor een breed scala aan temperaturen, maar zijn ontworpen voor bijzonder hoge temperaturen in een zomer editie. Dit betekent dat u de winter editie zonder twijfel kunt gebruiken - zelfs bij hogere temperaturen. Dit materiaal is uitstekend gebleken bij ons en is zo overtuigend in het geval van schaafwond dat het de beste versie is van ons.
Dank u dat u ons hiervan bewust bent - we doen grote inspanningen en zullen de info over de materialen bijwerken. Alle liefde van je megasus team

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:29

Het woordje schaafwond is verkeerd. Abrieb betekent slijtage

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:06

Inderdaad ik kreeg dit antwoord in het Engels op mijn mailtje:

Dear Mo,

You're right, the term "Winter Edition" is a bit misleading, but do not worry! It refers to the material composition. The loop on the Megasus Packages, on which Winter Edition stands, was finished a few months ago, even before the material composition was finalized.

We have adapted the material to suit a wide range of temperatures but have been considering a summer edition for extra high temperatures. This means that you can use the Winter Edition without a doubt - even at higher temperatures. This material has proven to be excellent and is also so convincing in terms of abrasion, that in our opinion it is currently the best version.

Best wishes,

Nina

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:36

maar dames, meestal is kunstof niet zo gelukkig met koude.Dus wees blij dat je daar dan ook in de winter gewoon meedoor kan zonder dat het kunstof breekt of splijt!