[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:52

norton84 schreef:
ik lees dat meerdere personen duivelsklauw voeren. ik ken het niet maar ben er zeker wel in geinteresseerd naar het lezen vanjullie berichtjes. kunnen jullie uitleggen waar je het haald en wat het allemaal doet???

Ik voer de vloeibare variant NAF devil's relief, en koop het altijd in een 2 liter verpakking waar ik zo'n 2 á 3 maanden mee doe.
Het is gewoon een natuurlijke pijnstiller, die het leven van strammer wordende paarden vergemakkelijkt en verlicht waar nodig. Het kan zo lang als gewenst gegeven worden en heeft geen nadelige bijwerkingen :) Ben er echt super tevreden over, bestel het zelf via paardendrogist.nl

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:01

Nadia
Oppermuts

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:17

Mijn vz merrie krijgt de Synergy versie, briljant spul. Het heeft even geduurd voor het aansloeg, maar een vreemde zal nu niet aan haar zien dat ik haar een half jaar geleden bijna niet haar stal uitkreeg van de pijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:44

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:29

Maris schreef:
die beide producten zijn met hyaluronzuur. Dat is nog een stapje verder qua supplementen dan enkele glucosamine, chondr en MSM voeren.
Nutri science heeft ook zo'n product met hyaluronzuur erin ---> deze : http://www.nutri-science.nl/NL/gewricht ... riaid.html

Hmm, dank je voor de link. Dat ziet er ook interessant uit. Maar waarom zou ik nou eerder voor de een kiezen dan voor de ander? En op de site staat eerst 2 x 25 ml geven aan een paard van 500 kg. Wat moet ik dan dagelijks aan een paard geven die 630 kg weegt? (sorry, heb een rekengebrek ;) )

Nadia schreef:
Mijn vz merrie krijgt de Synergy versie, briljant spul. Het heeft even geduurd voor het aansloeg, maar een vreemde zal nu niet aan haar zien dat ik haar een half jaar geleden bijna niet haar stal uitkreeg van de pijn.

Dit klinkt iig wel goed, hoelang heeft het ongeveer gekost voordat je iets zag?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:27

Met 2 keer 30 ml zit je dan al een eind goed.

Flexijoint van equimins staat trouwens in engeland ook erg goed bekend. Ik dacht, uit mijn hoofd, dat daar ook hyaluronzuur in zit. En prijstechnisch goedkoper is als grand meadows.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:18

Maris schreef:
Met 2 keer 30 ml zit je dan al een eind goed.

Flexijoint van equimins staat trouwens in engeland ook erg goed bekend. Ik dacht, uit mijn hoofd, dat daar ook hyaluronzuur in zit. En prijstechnisch goedkoper is als grand meadows.

Klopt, die heb ik ooit ook al een tijdje gebruikt volgens mij, weet niet meer waarom ik daar mee ben gestopt. Misschien dat ik het gewoon weer een x probeer, kijken hoe hij er nu op reageerd. Toen liep hij er volgens mij wel beter op, maar die GM is me geadviseerd door die mensen van Pardoes.....

EDIT: toen had ik de versie met duivelsklauw, en volgens mij kan hij ook zonder...denk dat ik er daarom mee gestopt ben. Hij hoeft niet perse aan de pijnstiller omdat hij nog wel prima onder het zadel loopt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:11

Ze hebben ( inmiddels ) bij equimins een versie zonder duivelsklauw en ook eentje van poeder ( maar die heeft maar heel weinig hyaluronzuur )

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:18

Is het bewezen dat hyaluronzuur tevens via inname werkt? Ik dacht dat het alleen werkte als het direct in het gewricht werd ingespoten.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:24

Noon schreef:
Nadia schreef:

Dit klinkt iig wel goed, hoelang heeft het ongeveer gekost voordat je iets zag?

Het heeft een week of 6 a 8 geduurd voor ik verschil zag. Na ongeveer 3 maanden zag ik absoluut verbetering in haar beweging, maar ook in haar gedrag.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:56

simsco1998 schreef:
Kleine update van mijn boef: staat inmiddels anderhalf jaar op Equi Mobility van Exellent en doet het super!
Hij bruist van de energie, loopt als een haas, en is enorm jolig.
Voor hem is dit hét middel. Verschillende geprobeerd, hier reageert hij het best op.
Rijden gaat fijn, alleen maar naar buiten..lange rechte stukken. Soms moeite om hem onder controle te houden..hij wil wel héél graag..

Goed om te horen! Hier ook nog steeds super tevreden over Equi Mobility!
Paard loopt ook als een trein, veel energie en inderdaad alleen nog lange rechte stukken rechtuit naar buiten :)

maaikiemike schreef:
@simsco: als hij goed loopt, waarom dan enkel lange rechte stukken?

Hier rijd ik ook niet meer in de bak hoor. Als je weet dat wendingen niet goed zijn voor een paard met artrose in de benen, lijkt me dat je de arbeid dan aanpast aan wat nog wel goed voor je paard is.
Overigens loopt mijn paard zienbaar slechter in de bak door de eenzijdige belasting, vandaar dat ik het ook niet meer doe.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:39

even een vraag je sinds pas gebruik ik dr horse voor mijn pony. Waar ze het heel erg goed op doet alleen waar kopen jullie het? zie veel website's waar ze het verkopen.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:56

Story, begrijp je punt. Was een open vraag, omdat ik te horen heb gekregen dat hij het wel aangeeft als het te belastend is. (wat dat betreft is het een echte vent... ;) ) Ik rij dus wel weer dressuurmatig en dit gaat goed. Ik heb bij hem juist het idee dat door het sterker maken van de spieren, hij steeds beter gaat lopen. Ik let zeker wel op met harde/zachte/ongelijke bodem en kleine voltes.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:13

maaikiemike schreef:
Is het bewezen dat hyaluronzuur tevens via inname werkt? Ik dacht dat het alleen werkte als het direct in het gewricht werd ingespoten.

Nee hoor, het schijnt ook echt te werken bij inname. Zeker op engelse sites ( waar het kennelijk meer gebruikt wordt in supplementen ) lees je er veel positieve verhalen over.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:38

hoeveel van de artrose middelen moeten jullie geven. ik ben beetje in 2 strijd blijf ik geven wat ik nu geef o ga ik over op ander soort. het product is aangepast en nu eet hij het niet meer zo makkelijk. al loopt hij wel super

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:44

De hoeveelheid die je moet geven varieert per supplement. Ik denk dat je beter kan kijken bij welke dagdosering je op ongeveer 10 gram glucosamine zit.

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:23

Hallo allemaal,
Even een *
Zelf heb ik een merrie van 18 jaar. In januari is er nekartrose in de laatste twee wervels geconstateerd. Met beginnende kissin'spines.
Ze lijkt er niet veel last van te hebben. Rijd ook gewoon lang/ laag. Als je dr onder druk zet protesteerd ze wel, geef je dr lengte dan loopt ze super.
Ik zie steeds berenklauw voorbij komen dat wil ik dr (nog) niet geven. Ik geef nu Myoplast om dr spieren flink op te bouwen. Reageert ze goed op, maar twijfel hoelang ik dat moet geven?
En wat kan ik daarvoor in de plaats geven om dr gewrichten soepel te houden. Op internet wordt je hor en dol van alle middeltjes. Iemand suggesties?
Gr.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:04

euh heb ik iets gemist ik heb nog geen bere klauw voorbij zien komen of ben ik heel erg blond en is bere klauw hetzelfd als duivels klauw

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:42

Sjafrane schreef:
even een vraag je sinds pas gebruik ik dr horse voor mijn pony. Waar ze het heel erg goed op doet alleen waar kopen jullie het? zie veel website's waar ze het verkopen.

Ik kocht het bij Mr. Ed in Maasland of bij mijn dierenarts, de Deltakliniek, eveneens in Maasland.

Ik heb het ook een poosje bijvoerd, maar aangezien hij toen ook is ingespoten en een zooltje tussen het ijzer kreeg ben ik ermee gestopt om te zien of hij ook zonder het bijvoeren goed zou blijven, en nu paar maanden verder loopt hij nog steeds super :) en hij staat weer gewoon vol in het werk zoals voorheen, zonder beperkingen.

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:57

Gelukkig ben ik blond, kan ik me daarachter verschuilen.
Ik bedoelde natuurlijk duivelsklauw. hahaha

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:29

Melody, als je het topic even doorleest, zie je een hoop ondersteunende middelen voorbij komen met de bijbehorende ervaringen. Wat erg duidelijk is, is dat ieder paard weer anders reageert en dat je moet zoeken naar wat past bij jouw paard. Succes!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:37

ik ook hoor melody

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:18

staan jullie paardjes op ijzers hoefschoenen of gewoon niks??????

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:12

Die van mij staat wel op ijzers (moet ook omdat de hoeven anders verkeerd gaan staan). De smid heeft ze zo gemaakt dat ze gemakkelijk afrollen.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 02:04

zonder ijzers, want hij trapt ze constant af. Zit nu wel weer te twijfelen om het weer te proberen.