Lalidan schreef:De "hardware" zit eigenlijk alleen aan de buitenkant, daar heeft je paard geen enkele last van. Het enige waar die van mij last van kreeg, was dat hij elke keer ging staan op de hielband, met sneetjes aan de achterkant van zijn hoef tot gevolg. Nu de hielband eruit is, zijn alle problemen opgelost.
Ik zou de hoefschoenen voor achter gebruiken, en ik maak me dan toch zorgen om of hij niet z'n voorbenen open zal halen met scherpe kantjes en hoekjes.
Het idee is, dat we eerst hoefschoenen voor achter proberen. Bevalt 't, dan gaat ie voor van de ijzers af en ook op hoefschoenen. Bevalt 't niet, dan gaat ie achter ook op ijzers. En aangezien ik dat heel graag zou voorkomen, wil ik in één keer goed zitten met de schoenen.
Toen ik naar 't aandoe-filmpje van de bares keek, kreeg ik nou niet 't idee dat 't zo ingewikkeld was: treklintje erdoorheen, schoen over hoef duwen, voet neer laten zetten, sjorren aan treklintje, gaiter dicht, voìla. Eigenlijk ook niet heel anders dan de epics...