Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eleonoor schreef:Nog niet zo lang geleden werd altijd gedacht dat bij hoefbevangenheid of spierbevangenheid de eiwitten de boosdoener was. Bij onderzoekingen in USA en UK bij ponies met stoma's kwamen ze achter dat het niet de eiwitten, maar suiker/zetmeel is waarvan de paarden/ponies ziek werden. .
Mijn paarden krijgen overigens al meer dan een jaar geen granenvoer (in welke vorm dan ook).
bij het bereiden van het avondmaaltje moest door de bietenpulp: MSMzwavel, Vit.E, tig ml uit vier verschillende obscure flesjes en een zakje kruidenspul. Een snuifje van dit en een snuifje van dat. Vergeet ik nog bijna de magnesium en de Glucobalance. Dan nog een handje lucerne om de geur te maskeren. Volgens mij wordt mijn paard óf kerngezond, of doodziek van al die troep. Tja.. en dan nog de andere paarden die ook zo hun eigen menuutjes hebben.

Vooral omdat het steeds op en neer gaat.
Veel verbetering zie ik ook niet de laatste tijd. Ze kan goed stappen, draven helemaal niet. Dr benen optillen gaat ook prima, ze is intussen ook alweer bekapt en daar ook niet slechter van geworden. Maar echt veel beter gaat het ook niet. Denk dat ik de musli maar ga vervangen door senior priores, wie weet.