Nandos schreef:Oke. Bedankt voor jullie reacties. Heb onderstaande foto's gemaakt na het koelen van de hoeven (heb ik maar voor de zekerheid gedaan). Heb ze ook naar mijn bekapper gestuurd en zei zegt idd toch beide drukkigen maar wel al van langer geleden.
Hopelijk loopt ze morgen dan ook nog soepel..
Heb een bevangen Shetlander gehad en dat was een hele nare periode dus ik ben best ongerust. De uitgroei herken ik dan ook erg van die periode (bij hem alleen veel mate erger). Maar fijn om jullie reacties te horen en erg bedankt voor het meedenken.
[ [url=m/K3SmRe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a1eeqq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ff een aanpassing. Heb zojuist contact gehad met mijn dierenarts. Zij zegt op afstand kan ik niks vaststellen maar dit lijkt mij eerder met een verkeerde bekapping te maken te hebben. Aankijken en als ze kort of stijf gaat lopen behandelen.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit met een slechte bekapping te maken kan hebben? Te kort/verkeerd bekapt en hierdoor meer druk op het hoefbeen ofzo? En daardoor dan weer kneuzing in de witte lijn?
Heel eerlijk...vind het er niet uit zien of je hoefsmid vandaag geweest is. Teen is wel kort, maar steunsels en kwartieren lijken nog wel wat af te kunnen. Rode vlekken zal idd wel wat ouds zijn dat er uit groeit.