word je daar toch hopeloos van hé
Pep loopt weer ietsjes beter. nog wel wat stijfjes, maar haar hoeven beginnen weer te groeien.. hoop dat ze ze nou zelf weer een beetje er af gaat lopen. Het gaat altijd zo slecht na het bekappen..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PN_anne schreef:fancylover schreef:voor marco hebben we de dierenarts maar weer gebeld. We zijn druk bezig om hem dikker te krijgen maar nu eet hij zeer weinig. dus we zijn toch bang dat hij wat aan zijn tanden heeft.
Ik ben benieuwd wat hij er morgen van zegt.
Krijgt marco nog pijnstillers?
Pepper kreeg van de bute (of een ander medicijn die ze toen kreeg) erge last van haar tanden en tandvlees.
Ze wilde ook niet eten, en als ze hooi at spuugde ze het in balletjes weer uit. DA erbij gehad en die zei dat ze van medicijnen erg last kunnen kregen van hun tanden (mensen ook trouwens)
ben benieuwd
fancylover schreef:Nee Marco staat al heel lang niet meer op bute, hij liep vanaf begin dit jaar alweer super zonder pijnstillers.
De dierenarts is geweest en hij had een paar puntjes op zijn tanden maar niet ernstig, wel weggehaald natuurlijk!
omdat marco wat opstart problemen heeft nu het weer slechter weer wordt adviseerde hij om glucosamine complex speciaal bij te geven. Simpel weg om die opstart problemen wat te verminderen. Ben benieuwd of dat gaat werken en hoe ik het bij hem naar binnen krijg.
Ik stop ook weer met maismeel dat eet hij toch bijna niet en ga de vito opvoeren. hij krijgt dan 3x per dag een schepper i.p.v. 2x per dag.
Ik hoop zo dat dit gaat werken voor hem!
Sterkte hier allemaal met de negatieve berichten! hoop dat het snel weer beter gaat.
Merk wel dat nu het weer slechter wordt dat de paarden ook weer minder gaan he!
fancylover schreef:welke olie?
ik heb de pot nog niet in huis dus ik heb er nog niet op kunnen kijken.
fancylover schreef:bedoel je dit?
Groene Os adviseert dit middel bij acute artrose en artritis met pijn te combineren met: Teunisbloemolie Paard
Dit adviseren ze alleen bij acute atrose en artirtis en dat heeft hij verder niet hoor, teminste niet op getest ofzo.
fancylover schreef:De dierenarts gaf ook aan dat ik iets moest geven voor zijn gewrichten, wat dat was maakte opzich niet heel veel uit. Toevallig hadden we nog een gewone glucosaminecomplex in de kast staan en dat vond hij prima. aangezien deze al een tijdje open staat moesten we toch een nieuwe kiezen en hij raadde aan dan de speciaal te nemen.
@singasong: ik heb even gekeken bij de gewone glucosaminecomplex en daar worden die olie'en niet aangeraden of heb ik het over het hoofd gezien?
Ik heb iig de paardendrogist gemaild dus wacht hun reactie ook even af.
Isapaardje schreef:http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... rd/101113/
Derde alinea in dat artikel staat dat Groene Os adviseert om er ook teunisbloemolie bij te geven, of trias omega olie. Maar dat is meer een advies; geen must voor betere werking volgens mij.
Verder staat er bij ingrediënten dat er ook magnesium in zit. Ik weet niet of jij (fancylover) al extra magnesium bijvoert aan Marco, maar let wel op dat je niet te veel gaat geven; dat het geen en/en verhaal wordt bedoel ik.
singasong schreef:Ik denk dat je beter naar het advies kunt kijken wat de Groene Os adviseert
Isapaardje schreef:singasong schreef:Ik denk dat je beter naar het advies kunt kijken wat de Groene Os adviseert
Het ene middel versterkt vaak het andere. Of een combinatie is beter voor de werking. Dat is met veel dingen zo.
Zo ook hier. Maar dat wil niet zeggen volgens mij dat, in dit geval, glucosamine speciaal niet werkt zonder deze olie.
Zowel trias Omega olie als teunisbloemolie staan bekend om hun ontstekingsremmende werking. Iets wat ik eerder ook al schreef. Het lijkt mij dan ook om deze reden dat de Groene Os adviseert een van deze olien te combineren met glucosamine speciaal.
En de magnesium totaal waarden zou ik toch even opletten als je dat los bijvoert; liefst in overleg met de dierenarts.