Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GDG schreef:Mijn ervaring is dat het apart staan erger wordt gevonden nadat je ze weer even bij elkaar gehad hebt. Mijn pony vindt/vond het apart staan echt niet leuk, maar ze accepteert het wel. Als ik haar na een paar weken weer bij de kudde liet dan was ze daarna veel meer overstuur als ze weer apart moest staan.
Als het niet voor minimaal een paar uur per dag is dan zou ik het persoonlijk dus niet snel meer doen. Maar dat is dus mijn pony.
Ik zet(te) wel geregeld een paard bij haar, aangezien dat ook langer dan een uurtje kon.
pol1 schreef:GDG schreef:Mijn ervaring is dat het apart staan erger wordt gevonden nadat je ze weer even bij elkaar gehad hebt. Mijn pony vindt/vond het apart staan echt niet leuk, maar ze accepteert het wel. Als ik haar na een paar weken weer bij de kudde liet dan was ze daarna veel meer overstuur als ze weer apart moest staan.
Als het niet voor minimaal een paar uur per dag is dan zou ik het persoonlijk dus niet snel meer doen. Maar dat is dus mijn pony.
Ik zet(te) wel geregeld een paard bij haar, aangezien dat ook langer dan een uurtje kon.
Zit ook zeker wat in hoor..mijn merrie is er ook zo 1..! Mijn merrie accepteert t "alleen" staan ook hoor maar happy is anders! Misschien idd verstandig om haar voorlopig met masker fftjes alleen te zetten op een stukje of met masker aan de hand te laten grazen..
Doe nu elke x wat laten snaaien na ons revalidatie bosritje..snaaien in t bos..
Femek2902 schreef:pol1: Ik zou mijn paard dit seizoen zeker niet meer op het gras zetten en zeker wachten tot volgend jaar juni en dan met heel veel beleid het gras opbouwen icm graasmasker. Daarnaast moet je goed opletten op wat voor weide je paard komt te staan. Een rijke goed bemeste weide met engels raaigras is vragen om problemen, ook voor slechts een paar uur.
Voor nu zou ik het houden bij de paddock en hooi.
Dit is mij door meerdere mensen oa de dierenarts ten zeerste aangeraden.
Azmay schreef:Kan je niet een oproepje plaatsen met hoe het zit zodat je misschien wat dichterbij nog wat vind?
Ik vind het heel goed dat je aan de gezondheid denkt, zo lang zonder voer is ook echt niet goed.
damian23 schreef:Gerlindie, heb jij je shet een jaar niet op het gras gehad en daarna weer voorzichtig opgebouwd? Ik vraag me af of die van mij uberhaupt nog op het gras kan.
Deni11 schreef:Azmay schreef:Kan je niet een oproepje plaatsen met hoe het zit zodat je misschien wat dichterbij nog wat vind?
Ik vind het heel goed dat je aan de gezondheid denkt, zo lang zonder voer is ook echt niet goed.
Ik zit sowieso rond te kijken, en heb het er zo nog over met mijn ouders en als iemand iets weet in noord Holland... let me know!