Jannepauli schreef:Tja, ieder paard reageert anders zullen we dan maar zeggen. Toch zegt de Laminitis Clinic dat heel kort gras ook niet goed is omdat het gras dan zoveel suiker produceert om tegen de klippen ( oftewel de paardentanden) op te groeien. Pauli en Jilske lopen nu dagelijks een uur of vier op de wei. En vergeet niet: het is suikerarm gras, geen koeienweide. Ze doen het er beiden goed op.
Trouwens, mijn experiment van de blote voeten van Pauli ( ijzers eraf) lijikt heel geslaagd te zijn. Ze loopt nu veel beter dan mét ijzers! Ik ben blij.
V.w.b. de lengte van het gras: theoretisch helemaal mee eens (nadat ik me de afgelopen weken suf heb gelezen). Ik ga dan ook nog een keuze maken tussen dit stuk (kaalgegeten, bemest, doorgezaaid met paardenmengsel maar niet beregend) of een tweede stuk wat bemest, doorgezaaid met paardenmengel, beregend en vorige week met de bloter gemaaid is. Voordeel van maaien met de bloter is dat de sprieten nog best wat lengte hebben en ik niet zo netjes gemaaid heb waardoor er zo nu en dan nog een baantje gras staat. Misschien een uurtje op het tweede stuk en vervolgens een paar uurtjes op het kale stuk; ik ben er nog niet uit.
Gelukkig dat het lijkt te lukken zonder ijzers!

En zelf zit ik er natuurlijk ook meer bovenop...