_AAASCHAAA_ schreef:Zou het heel tof vinden Eiber. Ik zou graag willen weten wat je ziet en hoe het beter kan.

Bij deze afbeelding: het lijkt alsof de hielhoogte ongelijk is. Als je kijkt naar de (op het plaatje) de rechter hiel zie je een grotere hoogte t.o .van de haarlijn (kroonrand ) dan de linkerhiel. Maar: omdat de haarlijn niet helemaal op de foto staat kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Wel zie je een slijtpatroon ( van een vijl?) op de linkerhiel, is deze onlangs verlaagd? De positie van de hielen is redelijk op de juiste plek, nl. het breedste gedeelte van de straal. De straal ziet er niet helemaal gezond uit. \De hoefzool is nogal gevuld, met eelt en overgroeide steunsel.

Op dee foto zie ik het volgende: Groen: de straal ziet wat rommelig uit. Losse flapjes kun je verwijderen. Die groeien toch niet meer vast en zijn alleen maar een bron voor mogelijke rotzooi. Eventueel de straal een keer behandelen.
Blauw: dit zijn zeer waarschijnlijk de plekken waar het steunsel stopt. Als je goed kijkt (ook op de bovenste foto) dan zie je een klein scheurtje. Dat is het einde van de steunsel.
Licht roze: dit is zeer waarschijnlijk overgroeid steunsel dat verwijderd moet worden omdat het de ontwikkeling van gezond zoolmateriaal belemmerd.
Rood: rommelige zool, overgroeid met eelt.
In zijn algemeenheid: ziet er niet zo slecht uit. De verhoudingen van de hoef zijn in orde: hielen op het breedste gedeelte van de straal, lengte van de straal oke, vorm van de hoef rond en in goede verhouding met de straal.
De draagrand is wat vlak, persoonlijk zou ik die wat meer afgerond houden om brokkelen tegen te gaan.
Over de witte rand parallel aan de straal , rechts op de foto ben ik niet zeker, het zou kunnen dat het hier ook nog gaat om steunselmateriaal wat weg genomen moet worden.
op de foto ljjkt de rechterhoefhelft breder dan de linker, maar ook daar kan ik niet zeker van zijn omdat de foto wat vertekend is.
Als het wel zo is,, lijkt het me dat het paard wat toontredend staat. Klopt dat? Het zou ook wel kloppen met het beeld dat de bovenste foto geeft.
Oke, nu mag je schieten!