Gezocht: Paddockmaatje omg. Assen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Deni11 schreef:Die van mij staat ondertussen in de longeerbak van 15/20 diameter samen met een ander shetje
Ze ligt veel, krijgt hooi op verschillende stukjes zo dat ze moet lopen, en in een pion zodat het moeite kost, en hopelijk kunnen we binnenkort nog een paar takken neerleggen zodat ze daar op kunnen knabbelen (Helaas geen mogelijkheid tot onbeperkt hooi)
Wij zitten ,helaas, nog in de revalidatie fase van ernstige bevangenheid en kunen momenteel niet veel meer doen dan wat we nu al doen: alleen maar rust,verspreid voeren voor zelf bewegen en tijd geven.. Aan gras/weide zullen wij helaas nooit meer aan kunnen denken vrees ik..
pol1 schreef:Deni11 schreef:Die van mij staat ondertussen in de longeerbak van 15/20 diameter samen met een ander shetje
Ze ligt veel, krijgt hooi op verschillende stukjes zo dat ze moet lopen, en in een pion zodat het moeite kost, en hopelijk kunnen we binnenkort nog een paar takken neerleggen zodat ze daar op kunnen knabbelen (Helaas geen mogelijkheid tot onbeperkt hooi)
Wij zitten ,helaas, nog in de revalidatie fase van ernstige bevangenheid en kunen momenteel niet veel meer doen dan wat we nu al doen: alleen maar rust,verspreid voeren voor zelf bewegen en tijd geven.. Aan gras/weide zullen wij helaas nooit meer aan kunnen denken vrees ik..
Hmmm dat klinkt zorgelijk! Is ze op de foto geweest?
pol1 schreef:Koetjeboe dit lijkt me niet goed! Ik zou uitgebreid onderzoek laten doen!!
pol1 schreef:Hoe is het nu met de hb paarden?
Hoe bouwen jullie de wei weer op? Ik ben nu weer wat aan de hand laten grazen maar wel echt heel kort! 2x 5 minuten..heb nog geen groen licht vd DA voor de wei ondanks dat er geen schade is opgetreden. Paard wil continu naar het gras.. zo sneu!!
bcd94 schreef:pol1 schreef:Hoe is het nu met de hb paarden?
Hoe bouwen jullie de wei weer op? Ik ben nu weer wat aan de hand laten grazen maar wel echt heel kort! 2x 5 minuten..heb nog geen groen licht vd DA voor de wei ondanks dat er geen schade is opgetreden. Paard wil continu naar het gras.. zo sneu!!
Mijn pony was maar in lichte mate bevangen gelukkig. Ik mag de wei weer langzaamaan gaan opbouwen maar hij mag alleen op hoog uitgebloeid gras. Hij gaat nu een half uur per dag met graasmasker op. Ik ben zo blij dat ie weer eventjes mag al is t maar een half uurtje met eraf halen moet ik m er ook echt afsleuren.
Ik bouw t nu langzaam op elke week een kwartier langer en hopen dat het goed blijft gaan!
Ik lees hier soms ook dat mensen der paard sochtends een bepaalde tijd op het land laten en eind van de dag weer en als ze het achter elkaar doen dat het dan mis gaat, zou het echt veel schelen als de inname verspreid is?
pol1 schreef:Tja 20 uur niks geen ruwvoer is wel heel matig! Zo belangrijk voor een paard!
Pfff zou voor mij reden zijn te vertrekken..
Lastig hoor!
Deni11 schreef:Heeft iemand handig tips mbt ruwvoer voeren?
Bij ons staan ze nu 24/7 op de paddock/longeerbak maar helaas wordt er te weinig ruwvoer in mijn opzicht gevoerd..
Hier geven ze 2x pd (als ze mazzel hebben)voor een half uurtje kuil van zulke grote ronde balen op de grond/zand, voor de andere paarden is dit prima want ze staan op het land maar zij dus niet en heb het idee dat ze te kort krijgt.. Hiervoor had ze onbeperkt hooi in een net, maar hier hebben ze dat liever niet ivm gevaar dat hoefje er in vast komt.
daarnaast ga ik, uitschool (tussen 14:30-16:00)en 's avond (tussen 19:00-21:30) heen, om 2 pionnen te vullen zodat ze in ieder geval iets binnekrijgt. (dit kost meer moeite om het eten eruit te krijgen & doen ze langer mee, en voordat we hier gezeik hebben over hoeveelheid: het lijkt ook minder)
Nu is mijn shet altijd aan de dunne kant geweest maar ik begin haar ribben naast dat ik ze voelde ook lichtjes te zien.. hiervoor had ze daar geen last van, maar aangezien er nu dus meerdere uren (denk toch wel minimaal in totaal 20 uur) niks te eten is gaat ze daarop achteruit, wat ze er niet bij kan hebben vind ik.
Een hooinet mag hier dus niet ivm gevaar dat de hoefjes er in komen, maar wat dan?
Ik probeer maagzweren te verkomen en probeer iedere 6-8 uur sowieso ruwvoer te geven, al is dit nog steeds veel te weinig en lukt dat niet altijd, vooral nachts/ochtend..
Wel is mijn idee om wilgentakken/paastakken neer te leggen zodat er iets te knabbelen is, mits er niet te veel inzit en het wel ''mag" hier ( het is wel vermoeiend want iedereen heeft hier wel zijn eigen mening en opvatting over hoeveelheden, andere lijn van denken)
Wat helpt tegen verveling zodat ze niet de hele dag niks te doen/knabbelen heeft?