Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jotoma schreef:Mij werd ernstig afgeraden om paard weer op gras te zetten, als ik het perse wilde dan opbouwen per 5 min en max een half uur. Twee uur klinkt voor mij dus behoorlijk lang.
Ik snap best dat het een proces is en dat men niet van de ene op de andere dag kan besluiten het paard niet meer op gras te willen. Lukte bij mij ook niet en zal misschien niet altijd hoeven, maar ik ik ben er volledig van genezen om welk paard dan ook op gras te zetten.
Ik denk dat het met paddock paradise prima te ondervangen is. Ik vind het zelfs leuker voor paarden dan een vierkant weiland met gras.
@pol1: wat is de oorzaak van het 'depressieve'? Kan het liggen aan afmeting, gebrek aan vriendjes oid?
Jotoma schreef:@azmay: hebben ze op de paddock ook onbeperkt ruwvoer? Mijn paard staat lekker te dutten, slapen, eten of kriebelen met een buurpaard. Komt niet verveeld op me over..
En als er altijd iets te knabbelen is, is dat gelijk aan een weiland toch?
Voordeel van onbeperkt is dat ze ook stoppen met eten. Toen die van mij nog op gras stond, at hij ook constant.
@flappie; ik snap het. Ik vond het ook erg moeilijk om een gepaste plek voor mijn paard te vinden.
Snap ook dat je eerst wil uitsluiten, alleen zo op t gras denk ik wel dat je voor nu je paard niet helemaal klachtvrij krijgt.
Deni11 schreef:@azmay wat voor takken geef je? Zouden bv wilgentakken ook kunnen want dat is wel iets leuks tegen verveling inderdaad, als dat wel "veilig" is
pol1 schreef:Weten jullie nog een zeer smakelijke musli met weinig suikers en zetmeel..voor een zeer moeilijke kieskeurige eter! Heb nu de subli zónder maar zetmeelpercentage is daar weer hoog van..en dus ook weer suiker..