Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janouk schreef:Graag jullie hulp:
Ik ben Image terug aan het wennen op het gras. Maar ze staat nu een kwartier op het gras en ze heeft meteen weer een harde manenkam. Echt ongelooflijk hoe snel dat bij haar gaat.
Volgens Paul kan ze gewoon niet meer op het gras. Maar ik hoop een mogelijkheid te vinden om haar toch weer een uur per dag op de wei te krijgen.
Ik heb een greenguard graasmasker gehuurd bij de Paardendrogist, maar dat durf ik niet aan: ze probeert met haar gouden hoef het masker eraf te schrappen. Ik ben als de dood dat ze met haar ijzers vast komt te zitten in het masker.![]()
Ik heb ook nog een graasmasker van http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... er/115305/ die sluit mooier om haar neus aan. Maar het is een paniekeling en ze vindt het niets. En ik geef toe, ik vind het zo sneu, want ze staat doodstil en beweegt niet met het masker.
Iemand anders nog een idee, wat ik kan doen of geven, zodat ze minder gevoelig wordt voor gras. Het gras is langzaam groeiend, licht bemest. Maar zelfs een kwartier is teveel.
Ik ben dus op zoek naar een briljant (uitvoerbaar) idee.
janouk schreef:Ik ben dus op zoek naar een briljant (uitvoerbaar) idee.
. Voor nu. Hou het bij 5-10 minuutjes aan de hand, gezellig "samen" grazen paar keer per week. Hopelijk kan je haar dan in juli-aug toch veilig even in de wei zetten.
.
. Kan het me op zich wel voorstellen, bij iedere hap duwen ze het masker met de tanden tegen de grond en bijten dan zoveel mogelijk gras af, dus schraapt het oppervlak van de tanden er steeds langs. Voor zijn baasje extra motivatie het dit jaar niet meer te doen. Omdat hij die 6 uurtjes al zo vrat als een bezetene was ze er dit jaar nog even niet mee begonnen. Hij valt jaarlijks wel iets af, maar erg hard gaat het niet. Baasje is blij dat hij iig niet dikker wordt! Dat zou niet goed zijn voor 'm. Hij blijft nu in de paddock. Hij heeft overigens geen HB of IR. Hij is wel uuuhm 'behoorlijk stevig' te noemen
. Oude type Haf, breeeeed gebouwd. DubbelDun schreef:Zou dat ook kunnen gebeuren met zo'n rubber 'mandje' ??Citaat:...Greenguard. De tandarts constateerde vorige week dat hij veel glazuur van zijn voortanden kwijt is....

flavlip schreef:Isapaardje, wat ziet ze er goed uit!!

is Image zonder mij begonnen; ze liep in een rustig drafje over de cavaletti balken.