Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
capopjekop schreef:Isabella deed weer een beetje gek, maf paard. Hoe is ze nu Ingrid?
EstherHegt schreef:@Ash, ik heb mijn paarden ook niet zo lang op het gras, dit is alleen al om te voorkomen dat ze HB kunnen raken. Een van de paarden is een risicofactor voor HB, ( zij heeft PPID) het andere paard is kerngezond.Toch zou het kerngezonde paard als ik die steeds op gras zou zetten een risico kunnen worden, het zijn sobere paarden die ik heb. Het zijn IJslanders die zeer effectief met voeding om gaan. Voor een Shetlander telt eigenlijk hetzelfde, zij zijn genetisch gewoon gemaakt om onder barre omstandigheden te kunnen overleven. Ik zou me niet zo schuldig voelen hoor om een Shet er bij te zetten als gezelschap, maar waar je wel rekening mee moet houden is dat de Shet misschien ook te dik kan worden op hooi. Is jouw paard een groot paard dan heeft ie meer voeding nodig dan de Shet, een oplossing kan dan iets zijn dat de Shet alleen bij het voer kan wat hij/zij mag eten voor zijn gewicht en het grote paard een iets hogere voerkist of net heeft waar de Shet niet bij kan.