Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Meert schreef:Cynthia82 schreef:Spannend Pol, hou ons op de hoogte!
Daisy mag vandaag voor het eerst weer een halfuurtje op het gras met masker. Ik vind het best spannend, maar ook wel fijn dat ik haar gelukkig kan maken.
Van de va mag ik in een week opbouwen van een halfuur tot twee uur. Als ze 2 uur op het gras kan staan zonder ziek te worden, mag ze weer dag en nacht (uiteraard voorlopig wel met masker). Ik hou 1,5 week aan en zet haar dan in het weekend weer dag en nacht. Lekker bij haar twee dochters en kleinzoon
Je paard is toch niet zo lang geleden HB geworden? Waarom dan nu al het risico nemen met gras? Meestal is het advies om de rest van de zomer je paard niet meer op het gras te zetten en het volgend jaar pas weer voorzichtig te gaan proberen.
pol1 schreef:Hoe laat jij wennen aan grasmasker cynthia? Ik heb ze nu vanmorgen met grasmasker in de paddock gezet om hooitjes te kunnen pakken..ze begreep t alleen door er hooi doorheen te duwen.. ga er straks maar ff bijzitten en dan maar weer oefenen!!
Azmay schreef:Is het bij iemand bekend dat een paard spieren opvreet als ze HB staan?
Diva is altijd schraal geweest maar vet en spieren kwamen altijd samen, tot dit jaar.
Nou viel het me vandaag in dat ze sinds ze voor het eerst bijna HB was ze wel vetter maar minder gespierd raakt.
[ [url=m/qFCvwN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou word er verder uiteraard ook onderzoek gedaan maar ik dacht ik vraag het hier even
pol1 schreef:Azmay schreef:Is het bij iemand bekend dat een paard spieren opvreet als ze HB staan?
Diva is altijd schraal geweest maar vet en spieren kwamen altijd samen, tot dit jaar.
Nou viel het me vandaag in dat ze sinds ze voor het eerst bijna HB was ze wel vetter maar minder gespierd raakt.
[ [url=m/qFCvwN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou word er verder uiteraard ook onderzoek gedaan maar ik dacht ik vraag het hier even
Is idd arm gespierd.. kan me voorstellen dat als ze veel stilstaat door de hb dat dat iets met de spieren doet.. is ze nu nog hb?
pol1 schreef:Die had ik idd gecontact maar niks meer van gehoord.. nadeel vind ik ook dat je 200 gram moet voeren ( krijg een supplement er al amper in dus probeer er nu 1 waar 70 gram afdoende is..) en hopelijk krijg ik dat er wel in..
pol1 schreef:Die had ik idd gecontact maar niks meer van gehoord.. nadeel vind ik ook dat je 200 gram moet voeren ( krijg een supplement er al amper in dus probeer er nu 1 waar 70 gram afdoende is..) en hopelijk krijg ik dat er wel in..
Cynthia82 schreef:Mijn veearts zei overigens ook dat als ze 2 uur gras kunnen eten zonder ziek te worden, kunnen ze ook de hele dag op de wei. Als ze weten dat ze maar even op de wei staan, eten ze veel sneller dan wanneer ze weten dat ze dag en nacht staan. Als ze dag en nacht staan, nemen ze dus niet heel veel meer op.
Azmay schreef:Cynthia82 schreef:Mijn veearts zei overigens ook dat als ze 2 uur gras kunnen eten zonder ziek te worden, kunnen ze ook de hele dag op de wei. Als ze weten dat ze maar even op de wei staan, eten ze veel sneller dan wanneer ze weten dat ze dag en nacht staan. Als ze dag en nacht staan, nemen ze dus niet heel veel meer op.
Dat is (helaas) dus absoluut niet waar.
Diva ging al weken goed in het opbouwen en zat op 2x3 uur en werd alsnog echt heel bijna bevangen toen ik 1x5 uur probeerde.
Ik dacht dat die regel vanaf 4 uur geldde maar blijkbaar is dat ook nonsens.
Homiafortuna schreef:pol1 schreef:Die had ik idd gecontact maar niks meer van gehoord.. nadeel vind ik ook dat je 200 gram moet voeren ( krijg een supplement er al amper in dus probeer er nu 1 waar 70 gram afdoende is..) en hopelijk krijg ik dat er wel in..
Probeer equilin, daar hoef je ook niet veel van te geven en dat zijn brokjes. Gaan er bij die van mij prima in.
Liesje89 schreef:Mijn Pony moest de korrel van je paard gezond en fit nietDe Balancer van Dodson & Horrell lustte ze wel, samen met safe and sound van dezelfde fabrikant. Dat ging een tijd prima tot ze de safe and sound niet meer lustte
het is een kwestie van uitproberen.