Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het gaat hier niet om een luie eigenaar die te weinig voor haar paard over heeft
Citaat:Maar, eerlijk is eerlijk, ik begrijp aan de andere kant ook niet zo goed dat een paard maar constant uit wil breken - daar moet toch een reden voor zijn?
Citaat:@magic joy
ik hoop echt dat je mijn post niet ziet als een aanval. Het is bedoeld als steuntje in de rug, dat het ook weer beter kan gaan worden.
De wanhoop die jij schrijft, herkennen wij hier allemaal.
Jannepauli schreef:Ik denk dat je daar geen 'algemene' regel aan kunt hangen, dat moment is voor iedereen anders. Persoonlijk zou de maat voor mij vol zijn als ik zie dat mijn paard niet meer te helpen is met pijjnstillers, de juiste bekapping of eventueel speciaal beslag. Als mijn paard ondanks alles nog steeds zou lijden, ja dan denk ik dat ik zou beslissen het paard verder lijden te besparen.
Maar een paard dat lastig is/wordt omdat hij wil eten ( en dat niet ongeremd mag) - ja.. daar is nog zoveel aan te doen lijkt me dat ik daar geen eindpunt in zou zien. Je zou bv een graaskorf kunnen proberen, of het paard op een zanduitloop zetten en verdeeld over de dag telkens kleine beetjes oud hooi kunnen voeren ( eventueel gemengd met stro) .. dan blijft het dier niet lang met een lege maag staan, heeft telkens wat te knabbelen. Als er regelmatig wat te eten langs komt gaat je paard zich ook niet opfokken om persé wat eten te bemachtigen. 't Is bewerkelijk dat wel maar die extra zorg moet een paardeneigenaar toch op zich willen nemen?